مسئولان باشگاه‌های سپاهان، پرسپولیس و سپاهان که بیشترین نماینده را در تیم ملی ایران دارند، در روزهای گذشته به دنبال تعویق مسابقات تیم‌هایشان در جام حذفی بودند که سرانجام سازمان لیگ به درخواست آن‌ها واکنش رسمی نشان داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 05 February 2024

با تصمیم مسئولان سازمان لیگ، 3 دیدار حساس از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران لغو و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان سازمان لیگ برتر فوتبال ایران پیش از آنکه برنامه نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کنند، به سراغ اعلام برنامه مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی رفتند؛ آن‌هم در شرایطی‌که از این مرحله، تیم‌های لیگ برتری وارد چرخه رقابت‌ها می‌شدند و همین مسئله باعث شده بود تا حساسیت مسابقات دوچندان شود. طبق قرعه‌کشی انجام شده، استقلال تهران باید به مصاف مس رفسنجان برود، سپاهان اصفهان میزبان شمس‌آذر قزوین خواهد بود و پرسپولیس تهران هم باید در خانه برابر نفت‌وگاز گچساران قرار گیرد.

تیم ملی ایران شب گذشته توانست خود را به جمع 4 تیم برتر جام ملت‌های آسیا 2023 برساند و این مسئله باعث شد تا حضور شاگردان امیر قلعه‌نویی در قطر تمدید شود. در بدبینانه‌ترین حالت، بازیکنان ملی‌پوشان از روز پنجشنبه نوزدهم بهمن‌ماه در اختیار باشگاه‌هایشان قرار می‌گیرند؛ آن‌هم در حالی‌که طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی از روز چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا روز جمعه بیستم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. مسئولان باشگاه‌های سپاهان، پرسپولیس و سپاهان که بیشترین نماینده را در تیم ملی ایران دارند، در روزهای گذشته به دنبال تعویق مسابقات تیم‌هایشان در جام حذفی بودند که سرانجام سازمان لیگ به درخواست آن‌ها واکنش رسمی نشان داد.

سپاهان تا هشتم اسفندماه در فوتبال ایران به میدان نمی‌رود!

طلایی‌پوشان اصفهانی در تیم ملی ایران، 5 بازیکن دارند؛ پیام نیازمند، رامین رضاییان، آریا یوسفی، رضا اسدی و شهریار مغانلو. طبق قانون، هر تیم که بیش از 3 ملی‌پوش داشته باشد، باید 72 ساعت قبل از مسابقه رسمی خود، ملی‌پوش‌هایش را در اختیار داشته باشد و با توجه به اینکه این امکان برای سپاهانی‌ها فراهم نبود، آن‌ها درخواست لغو دیدارشان برابر شمس‌آذر قزوین را مطرح کردند که این درخواست مورد پذیرش مسئولان سازمان لیگ قرار گرفت و دیدار سپاهان در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی معوق شد.

 
 
 
 
 

سپاهانی‌ها پیش از این به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا، دیدارهایشان در هفته‌های شانزدهم و هفدهم لیگ برتر معوق شده بود و با این اوصاف، شاگردان ژوزه مورایس تا روز هشتم اسفندماه که در هفته هجدهم لیگ برتر باید در ورزشگاه آزادی تهران به میدان بروند، در مسابقات داخلی به میدان نمی‌روند و باید خود را برای 2 جدال سرنوشت‌ساز برابر الهلال آماده کنند. در اطلاعیه سازمان لیگ پیرامون لغو بازی سپاهان در جام حذفی آمده است: «با توجه به اینکه باشگاه سپاهان اصفهان ۵ بازیکن در تیم ملی دارد و با توجه به درخواست رسمی این باشگاه مبنی بر لغو دیدار با شمس‌آذر در مرحله یک شانزدهم جام حذفی، مسابقه دو تیم در تاریخ جمعه ۲۰ بهمن ماه لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد که زمان جدید مسابقه متعاقبا اعلام خواهد شد».

سرخابی‌ها هم در جام حذفی به میدان نمی‌روند!

استقلال طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، روز جمعه بیستم بهمن‌ماه در رفسنجان به مصاف مس می‌رفت و در همان روز، پرسپولیس میزبان نفت‌وگاز گچساران بود. بعد از درخواست ارائه شده از سوی 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت برای تعویق دیدارهایشان در جام حذفی، این درخواست‌ها از سوی سازمان لیگ بررسی و مورد تایید قرار گرفت و به مانند تیم سپاهان، سرخابی‌های پایتخت هم در موعد مقرر شده از سوی سازمان لیگ در جام حذفی به میدان نمی‌روند.

سازمان لیگ در اطلاعیه خود در این‌باره توضیح داده است: «با توجه به اهمیت ادامه حضور مقتدرانه تیم ملی در جام ملت‌ها و همچنین لزوم تمرکز بیشتر و مطلوب‌تر ملی‌پوشان و همکاری با باشگاه‌هایی که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار داده‌اند و متعاقبا درخواست رسمی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که به ترتیب ۳ و ۲ بازیکن در اردوی تیم ملی در قطر دارند، دو دیدار پرسپولیس - نفت‌وگاز گچساران و مس رفسنجان و استقلال تهران در جام حذفی که مقرر بود روز جمعه ۲۰ بهمن برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول می‌گردد».

برنامه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران


چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه

پیکان تهران - ستارگان بهمن جوان تهران (ساعت 15)

پنجشنبه نوزدهم بهمن‌ماه

نیروی زمینی تهران - فجرسپاسی شیراز (ساعت 14)

سپنتا تربت حیدریه - مس کرمان (ساعت 14)

چوکا تالش - تراکتور تبریز (ساعت 14)

سایپا تهران - پارس جنوبی جم (ساعت 14:30) 

ذوب‌آهن اصفهان - کیا تهران (ساعت 15)

گل‌گهر سیرجان - نیکا پارس چالوس (ساعت 15)

صنعت‌نفت آبادان - استقلال ملاثانی (ساعت 15)

مس سونگون ورزقان - شناورسازی قشم (ساعت 16) 

فولاد خوزستان - چادرملو اردکان (ساعت 16)

جمعه بیستم بهمن‌ماه

ملوان بندرانزلی - شهر راز شیراز (ساعت 15)

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک (ساعت 15) 

هوادار تهران - استقلال خوزستان (ساعت 15)

مس رفسنجان - استقلال تهران (معوق) 

سپاهان اصفهان - شمس‌آذر قزوین (معوق)

پرسپولیس تهران - نفت‌وگاز گچساران (معوق)

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار