حتما شما هم در دور و اطراف خود کسانی را دارید که مبتلا به میگرن هستند یا خودتان به این بیماری مبتلا هستید، بنابراین دانستن این‌که برخی مواد غذایی سبب تشدید حملات میگرنی می‌شوند بسیار اهمیت پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 05 February 2024

فرهاد طالبیان متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: «افرادی که مبتلا به میگرن هستند همیشه این سوال را می‌پرسند، آیا باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند؟ باید گفت رژیم غذایی در تشدید حملات میگرنی تا حدودی نقش دارد، اما به عنوان یک قانون مطرح نیست.»

فرزاد اشرافی بیان می‌کند: «با این وجود یکسری از غذا‌ها در افراد مبتلا به میگرن سبب تشدید حملات می‌شوند، غذا‌هایی که مواد نگهدارنده دارند از این قبیل هستند، ماده مونوسدیم گلوتامات که در کنسرو یا کمپود‌ها استفاده می‌شوند به تشدید حملات میگرنی کمک می‌کنند.»

این متخصص در ادامه گفت: «پنیر‌هایی که حالت کپک زده دارند (بلوچیز) به تشدید حملات کمک می‌کنند، پنیر دارای تیرامین است و سبب حملات سردرد می‌شود. افرادی که به میگرن مبتلا هستند اگر از نوشابه‌های الکلی و رژیمی استفاده کنند می‌توانند دچارحملات میگرنی شوند.»

اشرافی ادامه می‌دهد: «برخی از میوه‌ها و سبزیحات، مانند گوجه‌فرنگی، پرتقال مخصوصاً اگر ترش باشد، سیر و پیاز خام سبب حملات میگرنی در برخی از افراد مبتلا می‌شود. برخی از غذا‌ها که نیترات دارند، مانند سوسیس، کالباس، بیکن، این مواد غذایی باعث تشدید حملات میگرنی می‌شود.»/ح

 

خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار