رئیس شورای شهر تهران گفت: ۴۸ درصد از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 26 February 2024

به گزارش تابناک تهران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران امروز در نشست خبری خود در تبیین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران اظهار کرد: در هفته گذشته بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران به تصویب رسید و در ادامه پس از طی فرایند اداری به شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران از یک خصوصیت‌های خاصی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به توجه به حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه چهارساله شهرداری تهران گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به برنامه چهارساله شده است و ان‌شاءالله شهرداری تهران با برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده اقدامات خود را انجام خواهد داد.

چمران اضافه کرد: سال گذشته بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران با اضافه شدن ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان ویژه حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک در سال جاری گفت: در قالب تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌ها اقداماتی از سوی شهرداری تهران برای ساخت و ورود اتوبوس‌های جدید انجام شده است البته ناگفته نماند ما امسال نتوانستیم شاهد تغییر چشم‌گیری در حوزه حمل و نقل باشیم و ان‌شاءالله در تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های منعقد شده در سال آینده شاهد ورود اتوبوس‌های جدید باشیم که این موضوع نیز مستلزم این مسئله است که مشکلی پیش نیاید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث خرید اتوبوس‌های جدید داخلی بنا به قرارداد‌های بسته شده هر ماه یکی از شرکت‌های سازنده ۵۰ دستگاه اتوبوس را به شهرداری تهران تحویل می‌دهد که این عدد عدد بسیار کمی است و ما نیازمند ورود اتوبوس‌های بیشتری به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

چمران گفت: بنا بر قرارداد شهرداری تهران با چین نیز قرار است ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان حمل و نقل شود که اخیرا برخی از آن‌ها به صورت آزمایشی وارد کشور شده و پس از طی مراحل مدنظر به صورت انبوه وارد ناوگان حمل و نقل خواهند شد.

وی ادامه داد: لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در ادامه شورا این رقم را به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان تقلیل داد و در ادامه نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل در سال اینده پیش بینی کرد و رقم بودجه در سال اینده به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید و همانطور که گفته شد پس از طی فرایند اداری و قانونی به شهرداری ابلاغ و اجرا خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: نزدیک به ۷۳ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۵۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۳ به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص دارد و به این معنا است که نیمی از بودجه سال بعد به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا کرده تا بتوانیم عقب ماندگی چندسال گذشته را در حوزه حمل و نقل را جبران کنیم و قطعا با توسعه حمل و نقل عمومی معضل آلودگی هوا نیز یک روند رو به بهبود را در پیش خواهد گرفت.

چمران عنوان کرد دربحث هزینه‌های جاری در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران کار ویژه‌ای انجام شده و توانسته‌ایم هزینه‌های جاری در مجموعه شهرداری بکاهیم و به اعتبارات عمرانی بیفزاییم و در واقع درصد هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده نسبت به سال ۱۴۰۲ کمتر است.

وی در ادامه به سرفصل‌ها و میزان بودجه سایر بخش‌های شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۱۰ درصد، حمل و نقل و ترافیک ۴۸ درصد، حوزه خدمات شهری ۱۵ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۵ درصد، معماری و شهرسازی ۲ درصد، توسعه و مدیریت هوشمند ۲۰ درصد از بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: همانطور که گفته شد بودجه هزینه‌های جاری شهرداری تهران در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد و بقیه حوزه‌ها از جمله تملک دارایی سرمایه‌ای عمرانی در سال آینده افزایش خواهد داشت.

چمران ادامه داد: ان‌شاءالله با تغییرات صورت گرفته به سمتی برویم که هزینه‌های جاری در شهرداری را بکاهیم و به هزینه‌های عمرانی بیفزاییم.

وی با اشاره به اینکه جهت گیری بودجه سال ۱۴۰۳ کاملا مشخص و معین است گفت: ان‌شاءالله به سمتی برویم که بتوانیم مشکلات اصلی شهر را برطرف کنیم و اعتبار و بودجه‌ای که برای بخش‌های مختلف شهرداری پیش بینی شده محقق و اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حوزه عمرانی نیز بودجه‌های خوبی برای اجرای پروژه‌های مختلف پیش بینی شده است که به زودی اعتبارات آن اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار