مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تاکید بر لزوم به کارگیری جوانان بومی در صنایع خوزستان، گفت: هر زمان می‌خواهیم به استان‌های دیگر برویم با کمبود بلیت مواجه می‌شویم و این وضعیت نشان می‌دهد در خوزستان نیروی غیر بومی زیادی داریم.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 28 February 2024

تابناک خوزستان: حمید بنی‌تمیم در مراسم جشنواره جوانان برتر ایران زمین که امشب (۸ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که همزمان کلنگ چهار خانه جوان در شهرستان‌های آن از جمله شوشتر، اندیمشک، هویزه و مسجدسلیمان زده شده است. از ابتدای امسال تاکنون پروژه ساخت این خانه‌ها بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از شهریورماه سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: خانه جوان اهواز نیز مجددا با ۱۰ میلیارد تومان بازسازی و احیا شده است و تا قبل از شهریورماه سال آینده کار آن تکمیل خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف به جوانان بیان کرد: اجرای طرح‌هایی مانند همنا و نما به خوبی در خوزستان انجام شده است. در بخش‌های فرهنگی نیز اقدامات خوبی انجام شده است. در این خصوص در اربعین حسینی(ع) ۱۰ موکب توسط سمن‌ها و سه موکب توسط هیات‌های ورزشی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: جوانان نخبه خوزستان به شدت از وضعیت اشتغال گله‌مند هستند. با وجود ظرفیت‌های عظیم، متاسفانه خوزستان جزو هفت استان بالای جدول در کشور از نظر بیکاری است؛ جای سوال دارد که چرا چنین شرایطی داریم؟

بنی‌تمیم گفت: به هویزه رفته بودیم و مطالبه برخی مدیران این بود که دو تا سه برابر ظرفیت، نیروهای خدماتی و حراستی جذب شده است و اکنون نیازمند نیروهای متخصص هستند اما چرا وقتی کلنگ این صنعت به زمین زده شد همزمان نیروی متخصص تربیت نشد؟ اکنون هم دیر نشده است و می‌توانند نیروی متخصص پرورش دهند تا اینقدر برای رفتن به تهران و دیگر استان‌ها با کمبود بلیت مواجه نشویم. هر زمان می‌خواهیم به استان‌های دیگر برویم با کمبود بلیت مواجه می‌شویم و این وضعیت نشان می‌دهد در خوزستان نیروی غیر بومی زیادی داریم.

وی افزود: باید ابتدا از جوانان نخبه و بااستعداد استان خوزستان استفاده شود و اگر ظرفیت بیشتری وجود داشت از نیروهای دیگر استان‌ها استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تاکید بر شناسایی ایرادها و تلاش برای رفع آن‌ها گفت: گلایه دیگر جوانان در بحث بانک‌ها است. یک جوان یا یک کارآفرین به سختی می‌تواند از وام‌هایی که باید برای ازدواج، اشتغال و سایر کارها داده شود، بهره‌مند شود.

منبع/ایسنا

برچسب ها: جوانان ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار