امامان جمعه شهرستان‌های استان تهران بر مشارکت ملت بزرگ ایران در انتخابات تاکید کردند و گفتند: یازدهم اسفند روز ناامیدی دشمنان، خلق حماسه ملت بزرگ ایران و همچنین خنثی سازی توطئه دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 01 March 2024

به گزارش خبرنگار «تابناک تهران»، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته دماوند گفت: یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ به عنوان سالروز خلق حماسه ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، ثبت خواهد شد و بار دیگر دشمنان این کشور مأیوس خواهند شد.

وی با بیان اینکه انتخابات نماد مردم سالاری دینی و رمز حفظ جمهوریت نظام است، افزود: شرکت گسترده مردم در انتخابات قدرت چانه زنی ما را در دنیا بالاتر خواهد برد؛ حکومت مردم بر مردم ، با انتخابات محقق می‌شود ، این همان چیزی است که مردم برخی کشورهای عربی در آرزوی آن هستند.

امامان جمعه شهرستانهای تهران: ۱۱ اسفند روز ناامیدی دشمنان و خلق حماسه ملت ایران است

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: برای اداره کشور به قانون‌های مفید و گره گشا نیاز داریم و راه دستیابی به آن داشتن مجلس قوی و متخصص و متعهد است؛ برگزاری انتخابات در ایران نه تنها دستاورد ، بلکه خون آورد شهیدان ، آزادگان ، جانبازان ، رزمندگان و مجاهدانی است که از خود گذشتند تا ایران و ایرانی آزاد، مستقل و عزیز بماند.

فتاح با بیان اینکه روز انتخابات، جمعه وحدت و دشمن ستیزی ملت ایران است، این جمعه برای بدخواهان ملت ایران، جمعه سیاه و برای دوستداران مردم و کشور سربلند ایران پر از نور و سرور است؛ همه شرکت کنندگان در انتخابات و همه نامزدهای مجلس شورای اسلامی به دلیل مشارکت امروز برنده و دارای اجر هستند.

وی افزود: فردای انتخابات و روز اعلام رای باید زمان برادری، همدلی و همکاری برای ساختن آینده بهتر برای ایرانیان باشد و رقابت‌ها باید به رفاقت‌ها و تبریک‌ها تبدیل شود.

امام جمعه شهرری: انتخابات نشانه مردم سالاری دینی انقلاب است

امام جمعه شهرری با اشاره به حضور با شکوه مردم در انتخابات گفت: انتخابات نشانه مردم سالاری دینی انقلاب است همه نهضت ها و امامان ما پشتوانه شان مردم بودند و هر وقت مردم حضور نداشتند امامان با سختی هایی روبرو بودند.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اولین روز سال و تا همین ۲ روز قبل در جمع دانش آموزان و رای اولی ها مسئله انتخابات را مطرح مطرح و در جلسه های مختلف حساسیت این دوره را بیان کردند.

وی افزود: اگر در انتخابات شرکت نکنیم همه آسیب می بیننیم و ضرر خواهیم کرد و این را هم بدانیم حضور حداکثری مردم در انتخابات دشمنان را مایوس خواهد کرد و اگر خدای نکرده اتفاقی غیر از این بیفتد مومنین مایوس خواهند شد.

شاهچراغی تصریح کرد: دشمن به نظاره نشسته است که مردم ایران امروز چه می کنند و از طرفی دوستان انقلاب، ملت های اسلامی و مقاومت اسلامی مردم مظلوم غزه همه چشم به این حضور شما دارند.

امام جمعه اسلامشهر: رای دادن نبایدصرفا از روی رفع تکلیف، بلکه باید از روی انجام وظیفه و اَدای دین باشد

امامان جمعه شهرستانهای تهران: ۱۱ اسفند روز ناامیدی دشمنان و خلق حماسه ملت ایران است

حجت الاسلام علی برقراری در خطبه های نمازجمعه این هفته اسلامشهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی امنیت، شکوه، عزت و امانت است و باید آن را به آیندگان منتقل کنیم.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: باید آرای ما جامع و کامل باشد و از تک رایی بپرهیزیم. یعنی در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی تهران به ۳۰نفر و در بخش انتخابات خبرگان رهبری نیز به ۱۶ نفر رای دهیم.

حجت الاسلام برقراری افزود: باتوجه به این که انتخابات امروز پایان می یابد از همه نامزدها می خواهیم تا باحوصله نتایج را پیگیری کنند و مراقب باشند تا برگزاری انتخابات را به کام همه تلخ نکنند.

امام جمعه اسلامشهر یادآور شد: پس از انتخابات باید رقابت ها تبدیل به رفاقت ها شود و افراد منتخب باید از نظرات و پیشنهادات رقبای خود استفاده کنند.

امام جمعه شهریار: مردم برنده انتخابات هستند

حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهریار گفت: قطعا برنده انتخابات ملت رشید و همیشه در صحنه ایران هستند.

امام جمعه شهریار افزود: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات نقش اساسی در سرنوشت کشور ایفا می کنند.

وی با تاکید بر این نکته که در هر لحظه باید در مسیر آرمان های اسلام و انقلاب و امام راحل و مسیر شهدا قدم برداریم، خاطرنشان کرد: انتخابات هدیه و برکت انقلاب اسلامی است هر کدام از ما با حرکت در مسیر آرمان های انقلاب می توانیم همانطور که در گذشته به دهان یاوه گویان زده این با حضور پر شوری که در انتخابات داریم برگ زرین دیگری در مسیر انقلاب رقم بزنیم.

خطیب جمعه شهریار اظهار داشت: انتخابات هوای تازه و نشاط جامعه است، امروز دشمنان و جریان ضد انقلاب پرچم مقابله با انتخابات را بدست گرفته اند، هر کسی که دغدغه انقلاب، ایران و اسلام را دارد باید در این میدان قدم بگذارد تا دشمن را نام امید کند.

حسینی نوری تصریح کرد: اخلاق انتخاباتی مهمتر از خود انتخابات است، مراقب باشیم در پناه ولایت شیطان قرار نگیریم.

امام جمعه پردیس: ملت ایران با حضور گسترده در انتخابات دشمنان را ذلیل خواهند کرد

امام جمعه پردیس گفت: روز انتخابات فرارسید و ملت ایران با مشارکت بالا و انتخاب درست خود، ایران را قوی‌تر و دشمنان را ذلیل‌تر خواهند کرد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته پردیس  اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون این انتخابات مجلس نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با انتخاب درست در سرنوشت کشور نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: جمهوریت در مشارکت حداکثری ملت تفسیر می‌شود و مجلس شورای اسلامی نماد تقنین و نظارت ملت بر عملکرد قوای مجریه و قضائیه است.

امام جمعه خاطرنشان کرد: مجلس، عاملی قدرتمند برای جمهوری اسلامی در راستای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی، تقویت جایگاه منطقه‌ای و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و جنگ روانی دشمنان است.

حسینی افزود: قطعاً کارکرد موفق مجلس وقتی تحقق کامل خواهد داشت که نمایندگان مجلس، با روحیه‌ای انقلابی، مصالح نظام و منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح بدهند و در اولویت کاری خود داشته باشند.

وی با اشاره به نکات مهم برای تامین منافع ملی در عرصه انتخابات، یادآور شد: حفظ وحدت ملی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، انتخاب نامزدهای اصلح، شفافیت انتخاباتی در چهار محور مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت برای تامین منافع ملی در دستور کار قرار گیرد.

خطیب جمعه پردیس خاطر نشان کرد: موهبت الهی انتخابات، دستاورد نیست بلکه خون‌آورد است، خون‌آوردی از عصر شهید نهضت مشروعه در جنبش مشروطه، شهید آیت‌الله شیخ فضل الله نوری که قطره قطره پای نهال آزادی و استقلال ملت مظلوم ایران چکید و امروز به چنین بالندگی رسیده است.

امام جمعه قرچک: انتخابات ۱۱ اسفند اقتدار نظام به پشتوانه مردم را به رخ جهانیان کشید

امام جمعه قرچک گفت: انتخابات ۱۱ اسفند، نماد اقتدار نظام به پشتوانه مردم است که در آن نمایندگان ۲ مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که در رأس امور قراردارند انتخاب می‌شوند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی، یکی از مهمترین و حساس‌ترین جایگاه‌های تصمیم‌سازی و قانونگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ارگان آن با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: مردم با حضور گسترده و حماسی و همراه با بصیرت خود، بهترین فرد را انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند تا ریل‌گذاری برای اجرای طرح‌های مختلف دولت به درستی انجام شود.

اسماعیلی تصریح کرد: مجلس‌شورای اسلامی نماد تعیین و نظارت ملت بر قوای مجریه و قضائیه است و اگر مردم نماینده خود را با رضایت الهی و معیارهای درست انتخاب کنند، در مسیر تقویت استقلال کشور و وحدت ملی گام برداشته اند.

خطیب جمعه قرچک خاطرنشان کرد: انتخاب درست نمایندگان جهادی، انقلابی و مخلص در مجلس شورای اسلامی که مصلحت مردم و نظام را به امور شخصی خود ترجیح بدهند همچون سدی در برابر توطئه های دشمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار