دکتر ابراهیم پور از وحدت نمایندگان خوزستان درمجلس دوازدم سخن میگوید
کد خبر: ۱۱۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 05 March 2024

تابناک خوزستان: زاگرس نشینان همواره معروف به شجاعت، سلحشوری، مهمان نوازی و در عین حال مهر و گذشت بودند. بختیاری‌های سراسر کشور مانند دیگر لرهای ایران خاستگاهشان زاگرس است و حائز همه مولفه‌ها و ویژگی‌های ذکر شده هستند، به همین دلیل همیشه انتظار و توقع از این خاستگاه، قوم، قبیله و فرهنگ بالا بوده است.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در 11 اسفند 1402 برگزار شد، یکی از فرزندان زاگرس، یک فرد شجاع، سلحشور، با گذشت، آشنا به آدام زیبا و کهن بختیاری‌ها و زاگرس نشینیان، با اختلاف فاحش پیروز رقابت انتخاباتی در کهن شهر ایذهوباغملک شد.
بله. فرشاد ابراهیم‌پور با سوابقی چون معاونت وزیر آموزش و پرورش، ریاست دانشگاه‌های پیام نور تهران، ریاست دانشگاه‌های پیام نور خوزستان، مؤسس دانشگاه پیام نور ایذه، دانشیار و عضو هیأت علمی نمونه کشور، مؤلف بسیاری از کتب پیام نور، رئیس شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی، قائم مقام وزیر و عضو شواری مؤسسه آموزش از راه دور، با 50 هزار و 383 رای به عنوان نفر اول، نماینده ایذه، باغملک، دهدز و دزپارت و سیدون شد.

سوابق علمی و اجرایی ابراهیم‌پور نورآبادی نشان می‌دهد که او به عنوان یک نخبه و یک چهره‌ دانشگاهی عملا یک سرمایه بزرگ برای شهر خود، برای خوزستان و کشور است و در آینده نزدیک باید منتظر درخشش او در مجلس شورای اسلامی برای خدمت به کشور و حوزه انتخابیه‌اش باشیم.

اختلاف رای بسیار بالای او نسبت به رقبای قوی و باتجربه خود و همچنین کاریزمای ویژه او که باعث جذب مشارکت بی نظیر مردم این چند شهر، شد، گویای این واقعیت است که دور از ذهن نیست فرشاد ابراهیم پور بتواند رهبری مجمع نمایندگان خوزستان را، رسما یا در عملا عهده دار شود.

بدیهی است استان خوزستان هم از حیث توسعه و هم از نظر سهمی که باید از منابع ملی داشته باشد، از شرایط ایده‌آل بسیار دور است. همچنین شهرهای ایذه، باغملک، دهدز، دزپارت و صیدون شاید بیشتر از معدل خوزستان نیازمند توجه و توسعه است.
ظهور قهرمانانه، شجاعانه و مقتدرانه فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی و پیروزی قاطع او در حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، دهدز، دزپارت و صیدون، نفس و اکسیژن تازه‌ای گویی به منطقه تزریق کرده و این امید موج می‌زند که این بار گویا قرار است توسعه منطقه با درایت وبرنامه ریزی درست انجام شود.

از همان اول که فرشاد ابراهیم پور در سپهر انتخابات اعلام حضور کرد هم تفاوت‌های او برای همگان مبرهن بود و به مرور و با اختلاف فاکتورها و نشانه‌هایی ظاهر شد که تفاوت او با رقبا را پر رنگ می‌کرد. یکی از گل‌هایی که در همان ابتدای بازی، فرشاد ابراهیم‌پور وارد دروازه دلها کرد، صلح و آشتی و پایان دادن به چند کدورت قدیمی در منطقه بود. او برادران خود از طوایف مختلف که سالیان سال با هم اختلاف و گاه دشمنی داشتند را یک جا نشاند، به دلخوری‌ها و کدورت‌ها مهر اختتام زد و وحدت و اخوت را افتتاح کرد. دست در گردن هم انداختند، همدیگر را به آغوش کشیدند و متحد شدند و به هم ورزیدند و همه با هم یا علی گفتند که فرزند زاگرس شان را به پارلمان ایران بفرستند.

همه این عوامل و حسن شهرت و تعدد خدمات گذشته او و قدرشناسی مردم فهیم حوزه انتخابیه، همچنبن جذابیت‌های شخصی و کیش و کاراکتر فردی خود دکتر ابراعیم پورموجبات یک حماسه تاریخی را فراهم آورد تا او وکیل مردم با فرهنگ منطقه در مجلس شورای اسلامی شود.

آنگونه که از گفتار و رفتار فرشاد ابراهیم پور بر می‌آید او اهداف بلندی در سر دارد و توسعه و خدمت را به ایذه و دیگر شهرهای حوزه انتخابیه قرار است بیاورد، در فحوای کلام او خواهش است از همکاران خوزستانی خود در مجلس دوازدهم برای ید واحده شدن و یک رای و صدا شدن، به نیت سبز شدن خوزستان به نیت بلند شدن این خاک کهن زانو زده.... در صدای او لرزش است و مطالبه است و مطالبه؛ برای توسعه استان خوزستان. سزاوار است و ضرورت دارد که همه به فریاد وحدت بخش و نیت توسعه‌گرای او لبیک بگویند و برای شهرهای خوزستان جهاد و مجاهدت کنند.

منتظر این نگین و افتخار زاگرس در مجلس باشیم و امیدوار باشیم همه نمایندگان استان خوزستان برای یک هدف واحد -که همانا توسعه استان، کمک به اشتغال جوانان و کاهش فقر مردم منطقه و ارتقا توان زندگی مردم خوزستان است- را سرلوحه و اولویت اول برنامه‌های خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار