معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از انجام بازدید میدانی به منظور خدمت رسانی بهتر شهروندان از امکانات تفریحی پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ 01 April 2024

به گزارش تابناک تهران، حسین نظری روز دوشنبه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان در روز طبیعت از بوستان‌های ملت، یاس‌ فاطمی، بوستان جنگلی شیان و همچنین پارک جنگلی چیتگر بازدید کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه از شهروندان درخواست می‌کنیم همزمان با استفاده از طبیعت و فضای سبز در روز طبیعت، حرمت ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت علی(ع) را حفظ کنند، ادامه داد: خواهشمندیم شهروندان توصیه‌های ایمنی را در پارک‌ها و فضای سبز جدی بگیرند و همراهی کنند تا خدمت رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: همه کارگران و نیروهای خدمات شهری و فضای سبز به صورت ۲۴ ساعته در بوستان‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به منظور نظافت و پاکسازی هستند.

توزیع افطاری ساده و اقامه نماز جماعت در بوستان‌های پایتخت

معاون شهردار تهران از برپایی افطاری ساده و برگزاری نمازجماعت در بسیاری از بوستان‌های پایتخت نیز خبر داد و گفت: با همکاری شهرداران مناطق این اقدام به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و همچنین به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) نیز ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

۲۵۰ بوستان در غرب پایتخت است

همچنین شهردار منطقه پنج تهران اظهار کرد: این منطقه با داشتن بیش از ۲۵۰ بوستان از مناطق بزرگ شهر تهران در داشتن فضای سبز مناسب تفریحی برای شهروندان محسوب می‌شود.

داود گودرزی افزود: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی (ع)، تدابیر لازم برای این ایام با هدف آرامش و رفاه حداکثری ایشان در نظر گرفته شده است.

وی آماده سازی مبلمان شهری و پارک‌ها، بهسازی فضای بازی کودکان، گل کاری و ایجاد فضاهای زیبا برای عکاسی، استقرار آموزشگران بازیافت، پسماند و محیط زیست، فضا سازی و سیاهه زدن و نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در بوستان‌های منطقه در کنار فضا سازی شبکه معابر و بزرگراهی منطقه را نیز از دیگر اقدامات شهرداری دانست.

گودرزی گفت: ایمن سازی بوستان‌ها، کنترل و نظارت مستمر بر موضوعات فضای سبز، ایمنی و خدمات شهری، نصب علایم ایمنی در بوستان کوهسار، بازگشایی معابر مسدود کوهسار واقع در پارک کوهسار برخی از این اقدامات است.

توزیع افطاری ساده و اقامه نماز جماعت در بوستان‌های پایتخت

وی ادامه داد: برپایی موکب‌های فرهنگی، توزیع افطاری ساده، برگزاری تعزیه خوانی و مسابقات فرهنگی و اجرای مراسم عزاداری در گرامیداشت مشی علوی، برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها و ده‌ها فعالیت فرهنگی دیگر با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه، بسیج ناحیه قدس و سرای محلات در بخش فرهنگی مد نظر است و همکاران در حال تهیه زیرساخت‌های اجرا هستند.

به گفته شهردار منطقه پنج تهران، تمامی نواحی این منطقه و عوامل معاونت‌های اجرایی و خدماتی منطقه در حالت آماده باش کامل هستند و بوستان‌های کوهسار، جوانمردان، شرق آزادی، نیما یوشیج، ساحل، نرگس، میعاد، انارستان، کاج، الهام، شاهد و پرنیان به دلیل فرا منطقه‌ای و بزرگ بودن آمادگی بهتری برای پذیرش شهروندان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار