کد خبر: ۱۱۶۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ 23 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، بابک مومنی در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب های اصلی

تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت:

مازندران دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، ادامه داد: کشاورزان و باغداران در سال های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: سیاست های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش بنیان حفظ می کنند و ارتقاء می دهند.

این مسؤول اظهار کرد: برنامه ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

مومنی خاطرنشان کرد: توسعه مکانیزاسیون و سیستم های نوین آبیاری و اصلاح سیستم های سنتی کشت در ارتقاء عملکرد محصول توت فرنگی موثر خواهد بود و حمایت جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بازار عرضه محصول توت فرنگی درصدد تدوین راهبردهایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشورهای منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار