رئیس اداره محیط زیست خرمدره گفت: همه باید تلاش کنیم وقتی به طبیعت می‌رویم آثار خوبی باقی بگذاریم و زباله‌ها را رها نکنیم.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲ 23 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، محمدهادی کاظمی با اشاره به اینکه از ۲ تا ۸ اردیبهشت ماه هفته زمین پاک نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار امسال این هفته مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین است.

وی با یادآوری اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است، توضیح داد: برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ایجاد آلودگی همواره نیازمند مشارکت مردم هستیم.

رئیس اداره محیط زیست خرمدره توضیح داد: طبق قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همه مردم است؛ بنابراین همه مردم موظفند در حفاظت از محیط زیست نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با توضیح اینکه برنامه‌های متعددی در خرمدره برای هفته زمین پاک در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها، موضوع خریدن سطل زباله تفکیک از مبدأ است، این سطل‌ها از طریق یکی از واحد‌های صنعتی شهرستان خریده شده است و در اختیار اداره‌ها قرار داده می‌شود.

او از افتتاح سیستم غبارگیری یکی از کارخانه‌های آسفالت شهرستان که در گذشته آلودگی بسیار زیادی ایجاد می‌کرد در هفته زمین پاک خبر داد و بیان کرد: این پروژه با اعتبار چهار میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است.

وی پاک‌سازی طبیعت را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و افزود: خرمدره به واسطه طبیعت زیبایی که دارد در کشور با نام نگین سبز شناخته می‌شود، از این رو همه باید تلاش کنیم این طبیعت را حفظ کنیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار