رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بیماران خاص از خدمات درمان رایگان بهره‌مند می‌شوند، گفت: بیش از ۴۰۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در جمعیت تحت پوشش دانشگاه شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ 11 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، دکتر جواد شاهین‌فر با بیان اینکه ۱۱۸۷ بیمار از میان ۴۲۳۵ بیمار به‌عنوان خاص ثبت شده‌اند، اظهار کرد: این بیماران شامل ۳۰ بیمار تالاسمی، ۱۰۴ بیمار هموفیلی، ۲۹۹ بیمار دیالیزی، ۱۴۱بیمار پیوندی، ۴۳۷ بیمار ام‌اس، ۱۳ بیمار EB، همچنین ۶۶ بیمار PKU و ۹۷ بیمار اتیسم هستند.

وی بیان کرد: بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی تمام خدمات کلینیک و پاراکلینیکی را در مراکز دولتی رایگان دریافت می‌کنند، تزریق خون برای بیماران هموفیلی در مراکز خصوصی رایگان انجام می‌شود.

شاهین‌فر با بیان اینکه بیماران پیوندی و ام‌اس از بیماران سرپایی هستند، ادامه داد: ۹۵ تا ۱۰۰ درصد دارو‌های تولید داخل این بیماران در تعهد بیمه‌هاست و خدمات دارویی را تقریباً رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: بیماران EB نیز از پانسیون رایگان در خانه و جراحی رایگان در صورت نیاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که بیماران PKU می‌توانند خدمات رایگان را در بیمارستان قطب یعنی امام رضا (ع) دریافت کنند، اظهار کرد: خدمات رایگانی که به این بیماران ارائه می‌شود شامل ویزیت، آزمایش و رژیم غذایی است.

به گفته شاهین‌فر، مبتلایان به اتیسم از خدمات توانبخشی رایگان در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، گروه‌های متعددی از انواع بیماران را تشکیل می‌دهند که با وجود درد و رنج ناشی از بیماری می‌کوشند به زندگی پر از امید خود ادامه دهند، در این میان چتر حمایتی دانشگاه توانسته است بخشی از نیاز‌های آن‌ها را تامین کند.

شاهین‌فر با اشاره به اینکه بیشتر بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و با تعرفه و حمایت دولتی از خدمات درمانی مورد نیاز بهره‌می‌برند، افزود: حمایت‌های دارویی و درمانی براساس بسته تعریفی وزارت بهداشت برای همه بیماران خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار