مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بزرگترین پروژه عمرانی شهر در محله حصه امسال انجام می‌شود، گفت: اولین مرکز توانمندسازی بانوان در آینده نزدیک در محله حصه افتتاح می‌شود، محلات هدف برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در راستای ارتقای کیفی محلات انتخاب شده‌اند، امسال سه محله حصه، مصلی و اطشاران به عنوان محله هدف انتخاب شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ 14 May 2024

به گزارش تابناک اصفهان، محمد صیرفی‌نژاد امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نخستین منطقه شهری به لحاظ تعداد پارک‌های محلی است، اظهار کرد: این منطقه با مساحت ۲۱۶۴ هکتار و ۲۱۰ هزار جمعیت، وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین مناطق شهر در شمال شرق کلانشهر اصفهان است، ۵۲۰ هکتار از مساحت منطقه در حریم است، ۱۶۳۰ هکتار از آن داخل محدوده قانونی قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۲ متر مربع است و ۱۵۰ پارک محلی دارد، افزود. طول مادی و انهار این منطقه ۱۵ کیلومتر است، سال گذشته فاز نخست توسعه باغ بانوان طلوع با مساحت ۸ هزار مترمربع و هزینه ۵ میلیارد تومان انجام شد. این منطقه از بزرگ‌ترین مناطق به لحاظ گستردگی معابر است، این منطقه دارای ۹۰ کیلومتر طول معابر اصلی و ۳۶۰ کیلومتر طول معابر فرعی آن است که نشان از گستردگی کار دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به ویژگی این منطقه، گفت: وجود خیریه‌ها و هیئت‌های مذهبی، مراکز درمانی و فعالان فرهنگی و اجتماعی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه است، در این منطقه ۱۰۰ مسجد، ۲۰۰ هیئت مذهبی، ۶ امامزاده، ۶ ورزشگاه، ۶ فرهنگسرا و ۵ سالن مطالعه، یک خانه کودک و یک باغ بانوان طلوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ دارای ۱۷ محله است که با توجه به آسیب‌شناسی که رخ داده آسیب‌های متعدد عمرانی و خدماتی شناسایی شده و در طول سال اقدامات متعددی در راستای ارتقای کیفی بهبودی محلات انجام شده است، تصریح کرد: مساحت بافت فرسوده منطقه، ۲۲۲ هکتار است که ۱۴ درصد از محدوده قانونی منطقه در بافت فرسوده قرار دارد، در این راستا اواخر سال گذشته مصوبه کمیسیون ماده ۵ در راستای احیای بافت فرسوده در محلات ابلاغ شد، بر اساس آن از آغاز سال جاری به شهرداری‌ها این مجوز داده شده که ساخت تا دو طبقه مازاد بر طرح تفصیلی را اجرایی کند که خبر خوبی برای احیای بافت فرسوده است.

صیرفی‌نژاد خبر داد: بودجه سال ۱۴۰۰ منطقه ۳۱۴ میلیارد تومان بوده که ۱۲۰ درصد جذب شده است، این در حالی است که بودجه ۱۴۰۱ به ۴۵۸ میلیارد تومان رسیده است که ۹۸ درصد جذب بودجه رخ داده و در نهایت در سال ۱۴۰۲ بودجه منطقه، ۶۵۶ میلیارد تومان بوده که ۱۱۳ درصد جذب منابع مالی داشتیم و در سال جاری نیز بودجه منطقه ۱۰، یک همت است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی مبنی بر ارتقای کیفی محله حصه انجام شده است، افزود: سال گذشته با همکاری خیرین شهر، زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در مجاورت محله حصه به شهرداری اهدا شد و از سال گذشته پارک بزرگ در مجاورت این محله احداث شد که امیدواریم موجب افزایش شادی و نشاط محله شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اولین مرکز توانمندسازی بانوان در آینده نزدیک در محله حصه افتتاح می‌شود، توضیح داد: فاز نخست طرح توسعه باغ بانوان طلوع به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و هزینه ۵ میلیارد تومان سال گذشته اجرایی شد و فاز دوم این طرح نیز در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است. محلات هدف برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در راستای ارتقای کیفی محلات انتخاب شده‌اند، امسال سه محله حصه، مصلی و اطشاران به عنوان محله هدف انتخاب شده‌اند.

وی با اعلام اینکه بزرگترین پروژه عمرانی شهر در محله حصه امسال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در هفته اصفهان ۱۱۰ برنامه در محلات مختلف منطقه برگزار می‌شود که این برنامه با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی برپا خواهد شد، زیست بوم محلات استخراج شده است و در این راستا رویداد‌های موضوع محور در محلات با همراهی معتمدان و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه از زمان ورودم به منطقه ۱۰ وارد شدم متوجه مشکل نظافت در معابر سطح منطقه شدم، گفت: پس از بررسی مشخص شد پیمانکار ۳۰ نفر نیرو کمتر به‌کار گرفته است که به این معضل ورود پیدا کردیم و با اضافه‌شدن نیرو‌های جدید مشکل نظافت معابر و حمل زباله کمتر شد، اما هر چند به کیفیت و استاندارد لازم نرسیدیم، اما در این راستا از بهمن سال گذشته حجم زباله‌های جمع آوری شده در منطقه ۱.۵ برابر رشد داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اقدامات انجام شده به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله حصه، توضیح داد: صبح‌های سه شنبه‌ها هفته با معاونان خدمات شهری از محلات به صورت میدانی بازدید داریم و آسیب‌ها احصا و صورتجلسه می‌شود و برنامه‌ریزی برای رفع آن خواهد شد. جلسات مشترک با نهاد‌های مرتبط داشتیم، با همکاری نهاد‌ها جلوه‌های نازیبای بعضی محلات شهر رفع می‌شوند، با محوریت مدارس در محله حصه اقداماتی در راستای آگاهی بخشی و توسعه اطلاعات فرهنگ شهروندی و توانمندسازی دانش آموزان و بانوان انجام می‌شود، اگر چه بحث حاشیه‌نشینی و مهاجرت جز وظایف ما نیست، اما پیگیری‌هایی را انجام دادیم.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار