رئیس دادگستری شهرستان آبدانان گفت:
متجاوزان به عرصه های طبیعی و ملی منتظر برخورد قاطع و شدید دستگاه قضایی باشند.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 06 November 2015
به گزارش تابناک ایلام،  رئیس دادگستری شهرستان آبدانان گفت: متجاوزان به عرصه های طبیعی و ملی منتظر برخورد قاطع و شدید دستگاه قضایی باشند.
ایرنا گزارش داد ابراهیم سبزواری در نشست شورای حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان اظهار کرد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با زد و بندهای ناسالم و سوء استفاده از موقعیت، اقدام به تصرف عرصه های ملی و طبیعی می کنند.
وی افزود: این افراد صدها هکتار از عرصه های ملی و طبیعی را با سوء استفاده از موقعیت تخریب کرده و اقدام به تصرف غیر مجاز آنها می کنند.
سبزواری منابع ملی را اموال عمومی و امانت متلق به نسل های آینده دانست و تاکید کرد: با دستور ریاست قوه قضاییه یک شعبه ویژه در دادگستری آبدانان با حضور قاضی و کادر اداری مجرب برای بررسی و رسیدگی به جرایم تجاوز و تصرف منابع ملی راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: این شعبه بصورت خارج از نوبت به پرونده های تصرف و تجاوز به عرصه های ملی و طبیعی رسیدگی می کند.
رئیس شورای حفاظت از عرصه های طبیعی شهرستان آبدانان از ابلاغ قانون مبارزه شدید با متخلفان به عرصه های ملی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15 نفر از متخلفانی که بدون مجوز به مواهب عمومی و عرصه های جنگلی تجاوز کرده بودند شناسایی و براساس قانون با آنها برخورد شد.
سبزواری تخریب و تصرف منابع طبیعی را خط قرمز دستگاه قضایی اعلام کرد و افزود: به منظور حراست همه جانبه ار این مواهب الهی و مراعات محیط زیست انسانی، با کسانی که برای ماموران دولتی و محیط بانان و جنگلبانان ایجاد مزاحمت کنند نیز مجارات های سخت و جرایم نقدی سنگینی در نظر گرفته شده است.
رئیس دادگستری آبدانان میزان جرائم نقدی متخلفان به عرصه های طبیعی در سال 93 را هفت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: صاحبان و رانندگان تراکتور، بلدوزر و دیگر وسایط نقلیه سبک و سنگین که در حین تخلف و تعدی به منابع ملی شناسایی و دستگیر شوند، بعنوان مجرم برابر قانون با آنان برخورد می شود.
شهرستان آبدانان در 170 کیلومتری جنوب ایلام دارای 353 هزار هکتار مرتع، جنگل و عرصه های منابع طبیعی است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار