کد خبر: ۱۲۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 06 November 2015

نتیجه تصویری برای امام جمعه ارومیه

امام جمعه ارومیه گفت: هرکس دشمنان دین و مملکت را دوست بگیرد ظالم است.

به گزارش به گزارشتابناک آذربایجان غربی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، حجت الاسلام مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به این‌که شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه و مستند عقلی و شرعی دارد، افزود: بر اساس آموزه‌های دین، نفرت و مرگ بر منافق که آمریکا در راس آن قرار دارد تاکید شده است و دشمنان دین و مملکت را نمی‌توان دوست دانست.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی گفت: دین اسلام به انسان کرامت و ارزش داده و باید برای هر انسان از هر دین و ملتی احترم قائل شد و با عدالت رفتار کرد.

وی با اشاره به این‌که یقینا با سردادن مرگ بر آمریکا مرگ ملت آمریکا را نمی خواهیم اظهار کرد: ملت ایران با ملت آمریکا دشمنی ندارد و شعار مرگ بر آمریکا یعنی انزجار و مرگ بر سیاست‌های تجاوزگرانه نظام و حکومت آمریکا.

وی با اشاره به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار تصریح کرد: امسال دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم همانند سال‌های گذشته در 13 آبان با مشت‌های گره کرده برعلیه سیاست‌های غلط و غاصبانه اظهار نفرت کرده و فریاد مرگ بر آمریکا را سر دادند.

وی گفت: مردم و مسئولین باید به منویات مقام معظم رهبری توجه کنند، چراکه فرمایشات رهبری براساس علم و آموزه‌های دینی است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی با اشاره به این‌که 15 آبان سالروز ملی شدن بیمه تصریح کرد: بر اساس آمار در مجموع، پوشش بیمه در سطح کشور به 2 درصد نرسیده و رشد چندانی در کشور شاهد نیستیم، لذا لازم است بر همه آحاد مردم که مسئله بیمه را در زندگی جدی بگیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اغلب کاروان‌های حجاج بیمه هستند و در فاجعه منا به حادثه دیدگان مبلغی براساس بیمه پرداخت می‌شود.

قریشی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) در خصوص این‌که باید زبان‌مان رابه نرم گویی عادت دهیم، افزود: باید فرد متقی با اعضای خانواده با چهره گشاده و نرم گویی سخن گفته و در سخنان خود ادب و احترام را رعایت کنند.


امام جمعه میاندوآب مطرح کرد؛

ضرورت دوری از ساده اندیشی در برابر اشک تمساح شیطان بزرگ

نتیجه تصویری برای امام جمعه میاندوآب

امام جمعه میاندوآب گفت: امروز مرزهای ما در خارج از کشور بوده و جبهه مقاومت همان جبهه ایران است و باید از آنها حمایت کنیم.

به گزارشتابناک آذربایجان غربیبه نقل اززرین خبر،حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان اظهار کرد: اشک های شیطان بزرگ دروغین است و رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار از اشک های دروغین شیطان بزرگ یاد کرده و نسبت به ساده لوحی در برابر آنان هشدار دارند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه مستندات بسیاری نشان می دهد که این اشک ها دروغین است، افزود: اگر آمریکا واقعاً از جنگ تنفر دارد پس کمک به رژیم کودک کش صهیونیستی و حمایت از جنایت های آن چه معنی دارد.

وی با بیان اینکه کمک و حمایت از جنایات رژیم آل سعود در حمله به یمن و کشتار کودکان و زنان بیگناه نمونه دیگری برای اثبات این ادعای دروغین شیطان بزرگ است، گفت: اگر واقعا از جنگ تنفر دارید پس چرا هر لحظه از گزینه نظامی و گزینه های روی میز حرف می زنید.

حسن زاده با اشاره به اینکه آمریکا به نام برقراری امنیت، از بین بردن تروریسم و پیشرفت اقتصادی به افغانستان وارد شد، تصریح کرد: ولی نتیجه آن بیش از 30هزار نفر کشته غیرنظامی و هزاران مجروح ، گسترش ناامنی و تروریسم بود که باز هم ادعای شیطان بزرگ را نفی می کند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه آمریکا به اسم مبازه با تروریسم به عراق و لیبی هم لشکر کشی کرد، اظهار کرد: آمریکا حتی به اسم مبارزه با تروریسم از گروه های تروریستی نیز در سوریه حمایت می کند که نتیجه آنها بر خلاف ادعای شیطان بزرگ گسترش ناامنی و غارت اموال و اقتصاد آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه نباید در برابر ادعاهای شیطان بزرگ ساده لوحانه عمل کرده و ادعاهای دروغین آنها را باور کرد، گفت: همه اقدامات آنها نشان دهنده دروغ بودن اشک تمساح و اشک های شیطان بزرگ است.

حسن زاده هم چنین با تاکید برحمایت از جبهه مقاومت در برابر جبهه کفر، افزود: امروز مرزهای ما در خارج از کشور است و باید از آنها دفاع کنیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه شهدای عزیز ما مانند سردار همدانی ها در راه کمک به جبهه مقاومت و حفظ امنیت از جان خود گذشته اند، اظهار کرد: ما باید از این عزیزان که جان خود را برای دفاع از جبهه مقاومت و امنیت کشور به خطر می اندازند حمایت کرده و به آنها کمک کنیم.

وی با اشاره به در نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: دشمن در حال برنامه ریزی برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات است و مردم باید در این زمینه هوشیار بوده و مانند همیشه باحضور پرشور در انتخابات، نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

حسن زاده هم چنین با انتقاد از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، گفت: متاسفانه این رفتارها برخلاف قانون است و جای سوال است که کسی که خود خلاف قانون عمل می کند چگونه می خواهد قانونگذاری کند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر لزوم روابط اجتماعی صحیح، اظهار کرد: باید روابط اجتماعی ما منطبق با اساس اسلام باشد.

وی با اشاره به رواج برخی از بدعت ها در روابط اجتماعی مردم، افزود: اسلام با اسراف مخالف است و همه باید در انجام مراسمات خود از اسراف بپرهیزند.

امام جمعه شهر شوط:

خبرگزاری فارس: ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه مهم‌ترین راهبرد آمریکا است

ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه مهم‌ترین راهبرد آمریکا است

امام جمعه شهر شوط گفت: ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه، مهم‌ترین راهبرد آمریکا است.

·

به گزارشتابناک آذربایجان غربی و به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام سجاد(ع) به شیوه تربیت فرزند این امام بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: ائمه طاهرین(ع) در تربیت فرزندانشان شیوه‌های مختلفی به کار می‌بردند و در هر موقعیتی از شیوه‌ای مناسب بهره می‌جستند.

وی اضافه کرد: از سیره و سخنان امام سجاد (ع) چنان برمی‌آید که آن حضرت از سه شیوه «تربیت الگویی»، «تربیت عملی» و «تربیت موعظه‌ای» بیشتر بهره می‌بردند.

این مسئول با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) با واگذاری مسئولیت به فرزندان و شرکت دادن آنها در فعالیت‌های پسندیده و بردن آنها به مجالس و مکان‌های مناسب به طور عملی به تربیت آنان می‌پرداخت و بر کار آنان نظارت می‌کرد.

هاشمی در دومین بخش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مردم شهیدپرور شهرستان شوط، اعم از دانشجویان، دانش آموزان، دبیران و اساتید، طلاب علوم دینی، روحانیت، بازاریان، کسبه، کشاورزان، صنعتگران، شورای اداری و تأمین از اهل تشیع و تسنن که در راهپیمائی 13 آبان ماه شرکت کردندٰ تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: مردم با حضور خود در راهپیمائی نفرت و انزجار خویش را از استکبار جهانی اعلام کردند و برای بار دیگر آرمان استکبارستیزی امام خمینی(ره) را در تبعیت از مقام عظمای ولایت به منصه ظهور گذاشتند.

امام جمعه شوط به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانش‌آموزان و دانشجویان در خصوص اشک تمساح استکبار جهانی در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: «یکی از مسئولان آمریکایی در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتی گریه کرده است ؛ عده‌ای ساده‌لوح ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بی‌دریغ و کمک‌های بی‌وقفه آمریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و آدم‌کش صهیونیستی و حمایت آنها از جنایاتی که در حق مردم یمن می‌شود، ماهیت واقعی آن ادعا و آن گریه را برملا می‌کند».

وی ادامه داد: البته سیاست استکبار از گذشته عبارت از این است که با عنوان حمایت از حقوق بشر از تروریست‌های نسل کش، به مانند گروهک تروریستی داعش و النصره در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

تضمین کتبی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو همه‌ی تحریم‌ها

هاشمی گفت: نکته قابل توجهی که مقام معظم رهبری در برجام اشاره کردند، تضمین کتبی ریاست جمهور آمریکا مبنی بر لغو همه‌ی تحریم‌ها بود، در خصوص چرایی فرمایش مقام معظم رهبری این نکته قابل توجه است که مقام معظم رهبری به دلیل اینکه می‌خواستند در مقابل تحریم‌های بعدی آمریکا در ایران به بهانه دفاع از حقوق بشر مقابله کنند این شرط را در مسائل هسته‌ای و مسائلی همچون حقوق بشر و تروریسم قرار داده اند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نسبت به آمریکا بی‌اعتماد است، ریشه این بی‌اعتمادی را ناشی از «عقلانیت سیاسی» و «تجربه‌ی تاریخی» عنوان کرد.

امام جمعه شوط افزود: عقلانیت سیاسی حکم می‌کند که انسان همواره نسبت به «دشمن» بی‌اعتماد باشد، دشمنی که در طول 60 سال اخیر به ‌طور عام و 37 سال بعد از انقلاب اسلامی به ‌طور خاص، از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ملت ایران کوتاهی نکرده است، قابل اعتماد نیست.



امام جمعه پلدشت:

خروش ملت ایران در 13 آبان دشمنان را مایوس کرد

امام جمعه پلدشت گفت: خروش ملت بزرگ ایران اسلامی در 13 آبان ماه به معنای واقعی دشمنان را مایوس کرده است.

خبرگزاری فارس: خروش ملت ایران در 13 آبان دشمنان را مایوس کرد

به گزارشتابناک آذربایجان غربی و به نقل از خبرگزاری فارساز پلدشت، حجت‌الاسلام سید نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: خروش و حضور پرشور ملت بزرگ ایران اسلامی در 13 آبان ماه به معنای واقعی کلمه دشمنان نظام را مایوس کرده است.

وی در ابتدا از اقشار مختلف مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و ... به دلیل حضور حداکثری در راهپیمایی باشکوه 13 آبان ماه قدردانی کرد و افزود: مردم ما همیشه و در صحنه‌های تاریخی حاضر بوده و با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت می‌کنند.

دوزدوزانی با اظهار اینکه در شرایط کنونی باید بیش از گذشته درراستای معرفی بنیانگذار کبیر انقلاب به دانش آموزان و دانشجویان گام برداریم، خاطرنشان کرد: والدین، مربیان مدارس و رسانه‌های جمعی در این ارتباط رسالت سنگینی بر دوش گرفته‌اند.

امام جمعه پلدشت با اظهار اینکه برای رسیدن انقلاب اسلامی ایران به نقظه کنونی زحمات زیادی کشیده شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه یکی از نعمت‌های بارز الهی به شمار می‌رود، که باید برای صیانت از آن تلاش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز تاسف از سوق یافتن برخی بانوان به سمت بدحجابی، یادآوری کرد: برای جلوگیری از استحاله فرهنگی توسط دشمنان اسلام و انقلاب باید به روشنگری در جامعه پرداخته، از طریق به کار بستن راه‌های مناسب مانع نفوذ فرهنگی دشمن شویم.

این مسئول با اظهار اینکه این قبیل حرکت‌های مردمی و میلیونی هرگز از نگاه دشمنان انقلاب و اسلام پنهان نخواهد ماند، اضافه کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی کشور ما همچنین آذربایجان غربی با حضور خود در صحنه‌های مختلف وفاداری به آرمان‌های نظام و انقلاب را به منصه ظهور رسانده‌اند.

دوزدوزانی بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: نهضت حسینی یک جلوه بارز و حقیقی از رویارویی جبهه حق و باطل قلمداد می‌شود، که در هشت سال جنگ تحمیلی مردم ما با استعانت به شهدای کربلا مقابل دشمن تا دندان مسلح مقاومت کردند.

امام جمعه پلدشت ضرورت تلاش برای دستگیری از افراد نیازمند توسط متمکن‌ها را مورد تاکید قرار داد، گفت: کمک به هم‌نوعان و دستگیری از نیازمندان یکی از نشانه‌های بارز وجود تقوی در انسان است، بنابراین باید برای تقویت سجایای اخلاقی در وجود خود اهتمام کنیم.

امام جمعه اشنویه:

خبرگزاری فارس: تسخیر لانه جاسوسی دومین انقلاب اسلامی را رقم زد

تسخیر لانه جاسوسی دومین انقلاب اسلامی را رقم زد

امام جمعه اشنویه گفت: تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان، دومین انقلاب اسلامی را رقم زد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از خبرگزاری فارساز اشنویه، ماموستا مصطفی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به روز 13 آبان ماه و راهپیمایی باشکوه مردم سراسر کشور در این روز، اظهار داشت: روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به اینکه روز 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یک روز ماندگار خواهد شد، افزود: یادآوری چنین روزی برای مردم ایران سبب افزودن نفرت ملت ایران اسلامی از کشور آمریکا است.

امام جمعه اشنویه در تشریح پیام روز 13 آبان ماه، خاطرنشان کرد: در سیزدهم آبان سال 1357، حدود 60 نفر از دانش آموزان تهرانی، در تظاهرات علیه رژیم پهلوی، در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند.

این مسئول اضافه کرد: در 13 آبان سال 1358، ملت غیور ایران، به توطئه­‌های مستکبران به ویژه امریکا پاسخی شایسته داد و با تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران به تعبیر حضرت امام، انقلاب دوم را رقم زد.

خاتمی، واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را یکی از منحصر به فردترین حرکت‏‌ها عنوان کرد و افزود: در تاریخ انقلاب‏‌های اصیل و مردمی جهان بود که از یک طرف شوکت و افسون قدرت امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و اوج خفت و زبونی این اهریمن جنایتکار را به رخ جهانیان کشانید و از سوی دیگر فریاد مظلومیت و آزادگی مسلمانان ایران را در پهنه گیتی طنین‌انداز کرد.

وی اضافه کرد: اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در مقیاس تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبوده، بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان برای عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمریکا به وقوع پیوسته بود.


امام جمعه شاهین‌دژ خواستار شد

تسریع در تفحص حجاج مفقودی آذربایجان غربی

امام جمعه شاهین‌دژ خواستار تسریع در تفحص حجاج مفقودی آذربایجان غربی در فاجعه منا شد.

خبرگزاری فارس: تسریع در تفحص حجاج مفقودی آذربایجان غربی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل ازخبرگزاری فارساز ارومیه، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین‌دژ، با اشاره به عظمت امام حسین(ع) در قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند در آیه 21 سوره انسان خطاب به شهدای اسلام می‌فرماید: « بر اندام آنها جامه هایی است سبز رنگ از ابریشم نازک و ضخیم و با دستبندهایی از نقره آرایش شوند، و پروردگارشان آنها را شرابی پاک و پاک کننده ( از همه کدورت‌ها ) بنوشاند».

وی بر ضرورت الگوپذیری مسلمانان از سیره امام حسین(ع) تاکید کرد و افزود: الگوپذیری از این امام بزرگوار و پیروی از اهداف امام حسین(ع) سبب ایجاد جامعه امن می‌شود.

امام جمعه شاهین‌دژ به شهادت امام سجاد(ع) بنا بر روایتی اشاره کرد و افزود: امام زین‌العابدین(ع) زنده‌ترین راوی کربلا بود که با نیایش و مناجات خویش توانست اسلام را در آن زمان خفقان زنده نگه دارد.

این مسئول در بخشی از سخنان خود به حفاظت مقام معظم رهبری از انقلاب اسلامی از دسیسه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی با تدبیر خویش همواره انقلاب اسلامی را از گزند دشمنان داخلی و خارجی مصون نگه داشته است.

باقری در بخش دوم از خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی این هفته به ضرورت تسریع در تعیین و تکلیف حجاج مفقودی در فاجعه منا تاکید کرد و افزود: از دولت تدبیر انتظار می‌رود اقدامات لازم در خصوص تحقیق و تفحص این فاجعه را انجام دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 40 روز از فاجعه منا سپری شده ضروری است که خانواده‌های حجاج مفقودی از وضعیت حجاج خویش آگاه شوند.




امام جمعه بوکان: فرهنگ اسلامی غنی ترین فرهنگ در جوامع بشری است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه بوکان گفت: در بین فرهنگ های مختلف جهان امروز، فرهنگ اسلامی غنی ترین و با اصالت ترین فرهنگ بوده و حس نوع دوستی و احترام به حقوق انسانها در آن موج می زند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده در خطبه های امروز نماز جمعه بوکان گفت: کشورهای غربی سعی می کنند با استفاده از ابزارها و فناوری های پیشرفته فرهنگ خود را به عنوان فرهنگ برتر نشان دهند، در حالی که فرهنگ اسلامی، غنی ترین فرهنگ در جهان است.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی دینی و احیای ارزش های مذهبی در جامعه نیازمند هم فکری و تلاش گروهی بوده و همه افراد جامعه باید برای زنده نگهداشتن این بارورهای دینی و تقویت آنها تلاش کنند.
امام جمعه بوکان گفت: جوانان باید از الگوهای اسلامی پیروی کرده و از فرهنگ بیگانه و غربی که آنها را به انحراف می کشاند ، دوری کنند.
وی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه بوکان با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: حضور مردم در صحنه های مختلف قابل ستایش است و مردم در هر حال حامی نظام و رهبری بوده و از آرمانهای امام راحل(ره) پیروی می کنند.
شهرستان بوکان با 224 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار