مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال 1393 تعداد استانداردهای تدوین شده در این استان به 169 مورد می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ 11 March 2015

منصور جلایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 15 پیش‌نویس استاندارد در مرحله کمیته ملی بوده و تا پایان سال 1393 مجموع استانداردهای تدوین شده در این اداره کل به 169 مورد می‌رسد.

وی افزود: 116 استاندارد ملی از سال 77 تا پایان سال 91 در استان تدوین شده که بیش از 50 درصد این استانداردها در حوزه خوراک و فرآورده‌های کشاورزی است.

جلایر با بیان اینکه در سال‌های 92 و 93 نیز 38 استاندارد ملی ایران توسط کارشناسان استاندارد استان تدوین شده است، ادامه داد: این استانداردها در حوزه‌های صنایع شیمیایی و پلیمر، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، خودرو و نیرو محرکه، مدیریت و صنایع غذایی تدوین و به چاپ رسیده است.

وی با اعلام اینکه بیش از 20 کارشناس حقیقی و حقوقی در حوزه‌های مختلف تدوین استاندارد در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: تدوین استاندارد در حوزه‌های مختلف در کمیسیون‌های فنی مرکب از کارشناسان سازمان، صاحب نظران مراکز و موسسات علمی، پژوهشی تولیدی و اقتصادی آگاه و مرتبط انجام می‌شود.

وی توضیح داد: پیش‌نویس استانداردهای ملی ایران برای نظرخواهی به مراجع ذی‌نفع و اعضای کمیسیون‌های فنی مربوط ارسال می‌شود و پس از دریافت نظرها و پیشنهادها در کمیته ملی مرتبط با آن رشته طرح و در صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی (رسمی) ایران چاپ و منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار