ارومیه یا همان اورمیه ، سرزمین انسانهای پاک و بی آلایشی که در طول تاریخ به نجابت و مهربانی شهره بوده اند. انسانهایی که وجب به وجب این سرزمین هنوز بوی صداقتشان را می دهد . بوی یکرنگی و بی آلایشی ، بوی ایمان و تقوا کوچه ها و محله های قدیمی ارومیه در […]
کد خبر: ۱۲۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 15 November 2015

 تابناک آذربایجان غربی به نقل از موج نو:ارومیه یا همان اورمیه ، سرزمین انسانهای پاک و بی آلایشی که در طول تاریخ  به نجابت و مهربانی شهره بوده اند. انسانهایی که وجب به وجب این سرزمین هنوز بوی صداقتشان را می دهد . بوی یکرنگی و بی آلایشی ، بوی ایمان و تقوا

کوچه ها و محله های قدیمی ارومیه در حال بزرگ شدن و تغییر رنگ هستند، نام ها و نشانها در حال تحول اند و شاید دیری نپاید بسیاری از این نشان ها از خاطره ها محو شوند و نسل های بعدی فراموش کنند که روزی طنین صدای آتاها و آناها در کوچه پس کوچه های کاه گلی این دیار پیچشی عاشقانه داشت. صداهایی که اکنون با بالا رفتن ارتفاع ساختمانها در کوچه پس کوچه این شهر در حال گم شدن هستند.

در این بین اما  چند صباحی است شاهد اقدامی شایسته و خوب از سوی شهرداری و شورای شهر ارومیه برای حفظ این نامها و یادها هستیم ، نصب تابلوهایی با اسامی قدیمی و تاریخی کوچه ها و خیابانهای ارومیه

اما در این میان جا دارد نظر دوستان شورای شهر ارومیه را به محلات قدیمی این شهر نیز جلب کنیم که هر کدامشان روایتگر گوشه ای از تاریخ کهن مردمان این سرزمین از اقوام مختلفش هستند. امید که با نصب تابلو برای این محلات ،گامی فرهنگی برای حفظ تاریخ این شهر برداشته شود.

اما در این میان برخی نمی خواهند این اقدام خوب مصوبه شواری شهر رنگ عمل بهتری به روی خود ببیند متاسفانه نام محلی قدیمی ارشلو ارومیه که از سالیان گذشته وجود داشته است.

۲۰۱۵۱۰۱۲_۱۵۱۳۰۳

بعد از ماجراهای استادیوم بزرگ غدیر ارومیه توسط برخی از عناصر وافراد نااگاه به تابلو سازمان زیبا سازیبا رنگ مشکی سیاه کرده وحتی تابلو خیابان هادی که اسم قبلی این خیابان بود احیاء کردند تا نام ارشلو از میان برداشته شود.

۲۰۱۵۱۰۱۲_۱۵۱۳۲۴

خوشبختانه با پیگیری های اهالی محله میثم وارشلو سازمان زیبا سازی با پاک کردن اسپری مشکی نا ارشلو حتی تابلو خیابان هادی را از ان مکان انتقال داد متاسفانه روز گذشته در میانه های شب از جا کنده شد ودر اقدامی تامل برانگیز دوباره نام خیابان هادی بر روی خیابان ارشلو نامگذاری شد.

با این عمل مردم واهالی خیابان ارشلو که با مصوبه شواری شهر وبازگشت نام اصلی خیابان به ارشلو شادمان بودند باید دوباره در ادرس های خوی نام خیابان هادی را بنگارند.

۲۰۱۵۱۱۱۵_۱۵۱۶۵۷

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار