معاون استاندار خراسان شمالی:
معاون توسعه و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی گفت: مشکلات و اختلافات بین دستگاهی قبل از واگذاری طرح به سرمایه گذاران باید برطرف شود تا روند اجرای طرح ها شتاب بگیرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 24 November 2015
محمود دلپسند دوشنبه شب در ستاد سرمایه گذاری خراسان شمالی گفت: طول کشیدن مرحله اجرای طرح سرمایه گذاری ایرادی بزرگ است.
وی افزود: متاسفانه مقدمات اجرایی برخی از طرح ها تا مرحله اجرا چندین سال طول می کشد که تا مجوزها و استعلامات از دستگاه های مختلف و مربوطه گرفته شود که این روند مناسبی نیست زیرا که باعث دلزدگی سرمایه گذاران خواهد شد.
وی از تمامی دستگاه ها خواست تا در زمان اجرای یک طرح سرمایه گذاری قبل از دادن مجوز تمامی مشکلات و چالش های آن برطرف شود و در صورت نبود مشکل با طرح موافقت کنند تا روند اجرای طرح سرعت داده شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون مشکلات اداری، منابع و تسهیلات برای بخش سرمایه گذاری داریم افزود: سرمایه گذاران نیز با مراحل اداری و مقررات آشنا نیستند اما باید دستگاه ها کمک کنند تا مراحل مجوز ها و تخصیص اعتبارات و تسهیلات برای سرمایه گذاران آسان شود.
دلپسند با بیان اینکه باید پاسخگوی مردم باشیم گفت: باید بستر را برای ایجاد سرمایه گذاری در استان آماده کنیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه خواستار ایجاد یک مصوبه در خصوص رفع مشکلات بین دستگاهی شد و گفت: برای یکبار باید اختلافات بین دستگاه ها را با هم در این استان برطرف کنیم.
رضا بهمن پور افزود: متاسفانه در برخی از موارد مجوز اجرای طرح به سرمایه گذار داده می شود اما از ناحیه دستگاه های مختلف دچار مشکل می شود که سرمایه گذار برای رفع آن سال ها باید به اداره ها مراجعه کند.
وی گفت: سرمایه گذاران از دستگاه ها انتظار کمک در سرعت بخشی روند اجرای طرح دارند زیرا که طولانی شدن مرحله اجرا باعث صرف هزینه های اضافی خواهد شد.
وی از دستگاه ها خواست تا با مطالعه و بررسی مجوز دهند تا در مرحله اجرا سرمایه گذاران دچار مشکل نشوند.
وی همچنین از دستگاه ها خواست تا به صورت شفاف با مجریان طرح ها و سرمایه گذاران صحبت شود تا آنان نیز بتوانند تصمیم بهتری بگیرند.
در این نشست طرح شرکت تعاونی منطقه راز و جرگلان در خصوص علوفه کاری و دامداری بررسی شد که این طرح توسط مجری از سال 85 آغاز شده بود اما تاکنون نتوانسته از تسهیلات بانکی استفاده کند و طرح نیمه کاره رها شده است.
به گفته این سرمایه گذار این طرح حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز 12 هکتار زمین واگذار شده است اما به علت طولانی بودن مرحله اجرا هم اکنون این سازمان نیز از مجری طرح خواسته که باید طرح را راه اندازی یا زمین را واگذار کند.
اما مجری طرح در مراحل اداری، گرفتن مجوز ها و استعلام ها و ارائه وثیقه و ضامن برای دریافت استفاده از تسهیلات بانکی درگیر شده که تاکنون موفق به اجرا نشده است.
علاوه بر این طرح چند طرح دیگر نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع مشکلات آنان توسط دستگاه های مربوطه مطالبی ارائه شد.
این نشست با حضور مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین سرمایه گذاران در استانداری خراسان شمالی برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار