کد خبر: ۱۴۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 12 December 2015
تابناک آذربایجان غربی : پیست اسکی خوشاکو در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی است که در مکانی کوهستانی در منطقه راژان قرار دارد.

این پیست که یکی از کانون های ورزش های زمستانی در شمال غرب ایران به شمار می رود، دارای امکانات بالقوه ای از قبیل کوه هایی با شیب مناسب و چشم انداز زیبا است ولی به علت نبود زیرساخت این امکانات بالفعل نشده است.
پیست اسکی خوشاکو ارومیه در آذربایجان غربی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان در هم مرز بودن با چندین کشور خارجی و قرار گرفتن در منطقه توریستی قابلیت جذب گردشگران علاقمند به ورزش های زمستانی را دارد در حالی که تاکنون اقدام های خاصی برای این امر انجام نشده است.

این پیست یکی از زیباترین پیست های اسکی کشور برای تبدیل شدن به کانون مهم ورزش های زمستانی استان آذربایجان غربی به شمار می رود که نیاز به همت و همدلی مسئولان در گذر از مصائب و مشکلات پیش رو دارد.
این پیست از حداقل امکانات رفاهی و گردشگری برخوردار بوده و سالهاست که با مشکل مالکیتی حقیقی و حقوقی بین روستائیان منطقه، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیات اسکی استان مواجه است که در این میان نقش اداره کل منابع طبیعی در رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار است.

بنا به اخبار رسیده روز جمعه 20 اسفند ماه نیز، این منطقه شاهد حضور تعداد زیادی از اسکی بازان بود که به شوق انجام ورزش اسکی در پیست اسکی خوشاکو حضور داشته اند ولی به دلیل نبود امکانات مناسب موجب ایجاد نارضایتی در بین آنان شده است. 

طبق همین اخبار ، در همین روز، دونفر از اسکی بازان دچار سانحه می شوند که نبود اورژانس در منطقه و دیر آمدن آمبولانس ، باعث ناراحتی و ایجاد استرس در اطرافیان مصدومین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار