کد خبر: ۱۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 17 March 2015
مدیر اداره ساماندهی کارگران ساختمانی شهر تهران از ساماندهی کارگران ساختمانی در 10سامانه و 12 دفتر مستقر در مناطق شهرداری تهران خبر داد.

سعید شاهمیر روز در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهرداری تهران با عاملیت سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و همچنین سازمان فنی و حرفه ای نسبت به ارائه خدمات ساماندهی به افراد جامعه هدف طرح اقدام کرده است. 

وی توضیح داد: کارگران فصلی ساختمانی سطح شهر تهران با حضور در این سامانه ها می توانند از خدمات بهتری برخوردار شوند.

شاهمیر اظهار داشت: اداره کار استان تهران با معرفی پنج کاریابی به شهرداری تهران برخی از فعالیت های مربوط به کارگران فصلی نظیر معرفی برای آزمون فنی و حرفه ای و یا بیمه کارگران فصلی ساختمانی را پیگیری می کند.

مدیر اداره ساماندهای کارگران ساختمانی شهر تهران یادآور شد: تاکنون 200 پاتوق کارگران فصلی در شهر تهران شناسایی شده که با حضور نمایندگان موسسات مجری طرح نسبت به شناسایی کارگران و معرفی ارائه خدمات در دفاتر و سامانه های مورد نظر نسبت به جذب آنها اقدام می کند. 

مدیر اداره ساماندهی کارگران ساختمانی شهر تهران، افزود: با استقرار و ساماندهی کارگران فصلی ساختمانی در کلیه مناطق 22 گانه شهر تهران مطابق با پهنه بندی تعیین شده (شمال شرق و شمال غرب، مرکز و جنوب شرق و جنوب غرب)متقاضیان دریافت خدمات در حوزه صنعت ساختمان می توانند با مراجعه به این مراکز از کارگران فصلی ساختمانی مجرب جهت انجام عملیات های فنی و عمرانی مورد نیاز بهره مند شوند. 

وی هدف اصلی مراکز ساماندهی کارگران فصلی ساختمانی در شهر تهران را ارتقا سطح مهارت کارگران، سطح بندی ارائه خدمات آنها، ایجاد زمینه اشتغال و معرفی آنها به ذینفعان و ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی و فرهنگی عنوان کرد. 

به گفته این مقام مسئول در شهرداری تهران، هر کاریابی معرفی 500 کارگر ساختمانی را در مناطق 22 گانه شهر تهران برعهده دارد. به طوری که این کارگران بتوانند کارت مهارت دریافت کنند و به ادارات بیمه معرفی و در محل های ساماندهی مستقر شوند.

شاهمیر گفت: با ساماندهی کارگران فصلی ساختمانی متقاضیان به خدمات ساختمانی می توانند به این مراکز و دفاتر ساماندهی مراجعه کنند و کارگر مورد نیاز در رشته مورد نظر را برای کارهای مورد نظر به کار گمارند.

وی از امضای تفاهمنامه با انجمن انبوه سازان خبر داد و گفت: قرار است تفاهمنامه ای با صنف انبوه سازان کشور امضا کنیم که پس از آن انبوه سازان برای کارهای ساختمانی می توانند از کارگران مستقر در مراکز ساماندهی بهره گیری کنند.

وی اظهار داشت: برای ساماندهی کارگران فصلی ساختمانی 21 دستگاه را دخیل کرده ایم به طوری که بتوان به این افراد در حوزه های اجتماعی و فرهنگی خدمات مناسب هم ارائه داد.

به گفته وی، کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، معاونت حقوقی، معاونت امور مناطق، معاونت شهر سازی و معماری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، معاونت فنی و عمرانی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهمترین معاونتهای درون سازمانی و سازمانهای نظام مهندسی و کاردانی ساختمان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، پلیس پیشگیری ناجا، کانون انجمن صنفی کارگران، صدا وسیما نیز به عنوان مهمترین دستگاه های برون سازمانی در این طرح حضور دارند.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر برای کارگران ساختمانی را جهت ارتقاء سطح مهارت کارگران در روزهای پایانی سال 93 کاهش هزینه ثبت نام برای آزمون مهارت ذکر کرد و گفت: براساس تفاهمنامه ای که به ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین رئیس اداره کل فنی و حرفه ای استان تهران در حال پیگیری است، مقرر شده هزینه آزمون از 20 به 10 هزار تومان کاهش یابد. ضمن آنکه این طرح ویژه 700 نفر از کارگران فصلی ساختمانی است که خارج از سهمیه و سقف اعلامی با همکاری و تعامل سازمان فنی و حرفه ای استان تهران در سال جاری تعیین سطح می گردد. 

وی اقدام شهرداری تهران در ساماندهی کارگران فصلی ساختمانی را کاری ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد که با چنین رویه ای دسترسی مردم و انبوه سازان به کارگران فصلی ماهر و نیمه ماهر افزایش یابد و کارگران ساختمانی از شرایط بهتری برای کار برخوردار شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار