سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: بزودی پایانه‌های کارگری در سطح شهر ارومیه ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ 17 March 2015

میرعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به ساماندهی پایانه‌های کارگری در ارومیه اظهار داشت: اخیرا این موضوع در شورای اسلامی شهر ارومیه با دعوت از مدیران خانه کارگر و نمایندگان معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه مطرح شده و به منظور رفاه حال کارگران و ساماندهی کارگران ساختمانی، فصلی و کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر ارومیه افزود: در این باره مقرر شد که در یکی از جلسه‌های آتی، این موضوع به تفصیل در حضور نمایندگان شهرداری، خانه کارگر، سازمان نظام مهندسی ساختمان، فنی و حرفه‌ای، امور کاردانی‌های فنی و نمایندگان انجمن صنف کارگران ساختمانی و نیز نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسات تشکیل و در ارتباط با این موضوع تصمیم‌گیری جامع در شورای شهر ارومیه به عمل آید.

وی تصریح کرد: در این باره مقرر شد بانک اطلاعاتی کافی در مورد آمار کارگران ساختمانی، فصلی و کشاورزی باربر از طریق خانه کارگر استان با همکاری سایر واحدهای مرتبط تهیه و جهت برنامه ریزی برای ساماندهی آنان به شورای شهر ارائه شود.

محمدی گفت: علاوه بر آن با توجه به لزوم تامین محل مناسب برای تجمیع کارگران و جلوگیری از پراکندگی آنان در سطح شهر که در کیفیت سیما و منظر شهری تاثیرگزار هستند مقرر شد نسبت به احداث پایانه مدرن با کلیه امکانات لازم با توجه به پیش‌بینی در بودجه سال آینده در میدان خاتم‌الانبیاء اقدام و در مورد تکمیل پایانه‌های موجود و تجهیز آنان به امکانات رفاهی، دفتر ساماندهی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در اطراف شهرداری اقدامات لازم معمول شود.

سخنگوی شورای شهر ارومیه اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد به منظور دسترسی آسان مردم به کارگران مورد نیاز خود در رشته های مختلف شغلی و نیز دریافت کارت مهارت فنی برای آنان، دفتر خدمات کارگران در پایانه توسط شهرداری احداث شده و از طریق رسانه‌های جمعی و امکانات تبلیغاتی شهری به اطلاع عموم شهروندان برسد.

وی تصریح کرد: از این پس برای کلیه مشاغل کارگری همانند انجمن صنف کارگران ساختمان از طریق اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیریت اجرایی خانه کارگر، انجمن خاص تشکیل و امورات مربوط به کارگران شاغل در صنف‌های مختلف به نحو احسن به انجام می‌رسد.

محمدی گفت: از این پس در زمینه احداث و راه‌اندازی پایانه های کارگری در سطح شهر، همکاری لازم از طریق ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی خانه کارگر استان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با شهرداری معمول می‌شود.

سخنگوی شورای شهر ارومیه اظهار داشت: علاوه بر آن قرار است که از این پس،کارگران از امکانات رفاهی، تفریحی و مصرفی و سایر امکانات معیشتی برابر توضیحات مدیر اجرائی خانه کارگر استان بهره مند شده و سایر دستگاه‌های دولتی و شهرداری در این زمینه همکاری و هماهنگی لازم را به عمل آورند.

محمدی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر آمادگی خود را جهت هرگونه کمک و مساعدت در راستای حل مشکلات انجمن صنفی کارگران ساختمانی و سایر کارگران اعلام کرده و از حضور این اعضاء در جلسات انجمن‌ها بهره‌مندی لازم به عمل می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار