پیشروی داعش در لیبی؛
با اشغال دو شهر بندری لیبی توسط داعش، این گروه تروریستی رسما ورود خود را به این کشور به عنوان حیاط خلوت اروپا، اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۵۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 05 January 2016

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
این احتمال وجود دارد که فعالیت های داعش بیش از پیش در آفریقای شمالی گسترش یابد و همین موضوع رهبران اروپایی را وحشت زده کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه «اکسپرس» انگلیس در گزارشی نوشت: تروریست های گروه داعش در حالی که تلاش می کنند قلمروی خود را در حیات خلوت اروپا افزایش دهند، روز گذشته دو بندر کلیدی نفتی در ساحل دریای مدیترانه در لیبی را به اشغال خود درآوردند.
گزارش شده است که این تروریست ها شهرهای «بن جواد» و «السدره» به سیطره خود درآورده اند. این اقدام به عنوان بخشی از یک حمله طراحی شده به منظور دسترسی این گروه تروریستی به منابع عظیم نفتی جدید است.
این اقدام، به این گروه کمک می کند تا در شرایطی که  در حملات هوایی روسیه و حملات به رهبری آمریکا آسیب های جدی دیده است، به منابع غنی نفتی لیبی دست پیدا کند.
این دو شهر بندری که حدود 21 مایل از هم  فاصله دارند، به عنوان یک مسیر اصلی صادرات نفت خام از منطقه، از جمله پالایشگاه «راس لانوف» در همان نزدیکی عمل می کنند.
این گروه تروریستی در بیانیه ای که آن را به صورت آنلاین منتشر کرد، مدعی تسلط بر بن جواد شد. حامیان این گروه نیز پیام های شادباشی را در حمایت از این اقدام این گروه نفرت انگیز منتشر کردند.
سهولت اشغال این شهرها توسط داعش، این نگرانی را در میان رهبران اروپایی برانگیخته است که داعش کل آفریقای شمالی را به اشغال خود درآورد.
در حالی که تلاش های بین المللی بر مقابله با داعش در سوریه متمرکز شده است، این گروه بی سر و صدا موقعیت خود را در لیبی تثبیت می کند و به تازگی ادعا کرده که شهر «سرت» لیبی را همچون شهر «رقه» در سوریه به عنوان یک پایگاه برای اجرای عملیات آینده خود در نظر خواهد گرفت.
«وسیم نصر» روزنامه نگار این روزنامه گزارش داد که عناصر این گروه برای سلطه کامل بر السدر، با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده همچنان این شهر را هدف قرار می دهد، در حالی که بن جواد را به طور کامل به اشغال خود در آورده است.
آخرین عملیات داعش می تواند بار دیگر موجب مداخله رهبران غربی در لیبی شود؛ این در حالی است که تنها چهار سال از حملات هوایی به رهبری «دیوید کامرون» علیه رژیم «معمر قذافی» می گذرد.
علاوه بر این، چنین اقدامی نشان می دهد که چگونه داعش توانسته است با بهره برداری از آشوب های ناشی از جنگ خونین داخلی، به دنبال یافتن یک جای پای در آستان ورودی به اروپا باشد.
سال گذشته تروریست ها کنترل شهر سرت - زادگاه سرهنگ قذافی - را به دست گرفتند و ادعا کردند که بلافاصله از آن به عنوان سکویی برای انجام حملاتی علیه اروپا استفاده خواهند کرد.
روز یکشنبه تروریست ها یک ویدئوی جدیدی را منتشرکرد که در آن دو تروریست با لهجه انگلیسی بر اعدام پنج مرد متهم به جاسوسی برای انگلیس نظارت می کردند.
در ماه نوامبر یک کارشناس در امور مربوط به تروریسم هشدار داد که داعش در حال حاضر به طور فعال تلاش می کند تا جانشینی را برای «جان جهادی» که در یک حمله هوایی کشته شد، بیابد و تاکید دارد که این فرد باید انگلیسی باشد تا بتواند پیام های آنها را برای مخاطبان غربی ترجمه کند.
انتهای پیام /*
Facebook
Twitter
Google+
به کانال تلگرام جماران بپیوندید
اینستاگرام جماران
دیدگاه ها و نظرات
برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
مسئولیت نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و گذاشتن آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.
فرستنده:
 
پست الکترونیک:
نظر:
 
کد امنیتی
 

ارسال  


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار