رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان ايلام در خصوص هک با استفاده از روش مهندسي اجتماعي هشدار داد.
کد خبر: ۱۶۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 08 January 2016

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان ايلام در خصوص هک با استفاده از روش مهندسي اجتماعي هشدار داد.

به گزارش تابناک ایلام،سرگرد"علي عباسي کساني"در گفت و گو با خبرنگار مااظهار داشت: مهندسي اجتماعي به زباني ساده فريب مخاطب با بهره برداري از مهارت هاي اجتماعي چون(روابط عمومي بالا ، ظاهري آراسته، تظاهر به خير خواهي و..)است.

وي ادامه داد: با اين روش هکر سعي مي نمايد به اطلاعات حساس يک سازمان و يا کامپيوتر، گوشي و يا هر سخت افزار و نرم افزاري که اطلاعات مورد نظر از آن طريق رد و بدل مي شود دست يابد.

رئيس پليس فتا افزود: يک مهاجم ممکن است خود را به عنوان فردي متواضع و قابل احترام نشان دهد . مثلا" وانمود نمايد که يک کارمند جديد است ، يک تعمير کار است و يا يک محقق و حتي اطلاعات حساس و شخصي خود را به منظور تائيد هويت خود به شما ارائه نمايد.

وي در ادامه بيان داشت: سازندگان نرم افزارها تلاش مي کنند که استانداردهاي رمز نگاري را در نرم افزارهاي خود رعايت نمايند تا از دسترسي هکر ها به نرم افزارها جلوگيري کرده و به نحو مناسبي در بازار فناوري به رقابت بپردازند بطور مثال نرم افزارهاي شبکه هاي اجتماعي براي نصب از روش ارسال کد براي تاييد شماره تلفن استفاده مي کنند درصورتي که کد ارسالي از سرور به سيم کارت توسط کاربرد وارد شود نرم افزار نصب مي شود .

اين مقام انتظامي در ادامه گفت: با بررسي هاي پرونده هاي کشف شده استان مشاهده شده است که تعدادي از شهروندان که فاقد هرگونه گوشي هوشمند مي باشند و از گوشي هاي ساده استفاده مي نمايند قرباني اين نوع از مهندسي اجتماعي شده اند، بدينصورت که هکر شماره تلفن را در نرم افزار وارد و سپس با قرباني تماس و از وي خواسته ميشود که کد ارسالي از طريق پيامک را براي وي بخواند بدينصورت سيستم امنيتي و رمز نگاري نرم افزار را با کمک قرباني دور ميزنند .

سرگرد کساني به شهروندان توصيه کرد:مراقب پيامک هاي تبليغاتي و تماس هاي تلفني از اين دست بوده و در صورت مشاهده در ارسرع وقت مراتب را به پليس فتا اعلام دارند. چراکه هدف اصلي اين دست از کلاهبرداران سوء استفاده از سيم کارت تلفن قربانيان در جهت اعمال مجرمانه مي باشد .

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-0841 تماس حاصل نمايند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار