به گزارش سیدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، هسته فناوری پالما مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، برای نخستین بار در کشور موفق به کسب دانش و فناوری تولید گرانول مواد ترکیبی و صفحات تمام عایق از طریق بازیافت پسماندهای صنعتی و خانگی شد.
کد خبر: ۱۶۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 13 January 2016

.به گزارش  سیدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، هسته فناوری پالما مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، برای نخستین بار در کشور موفق به کسب دانش و فناوری تولید گرانول مواد ترکیبی و صفحات تمام عایق از طریق بازیافت پسماندهای صنعتی و خانگی شد.

دانشجوی کار‌شناسی متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور و سرپرست گروه فناوری پالما در این خصوص گفت: این محصول به‌عنوان یک محصول بازیافتی علاوه بر کمک به کاهش آلودگی محیط زیست، دارای ویژگی‌های فنی و کاربردی افزون‌تری نسبت به محصولات مشابه است.

امیر فدایی با بیان اینکه از این محصول می‌توان در عایق‌بندی صدا، حرارت و ایجاد جداره‌ها، کف پوش‌ها، پارتیشن‌بندی فضا و تولید قفسه‌های مختلف، مبلمان شهری، جایگزین مناسب ورق‌های MDF، جایگزین ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های پلی کربنات و پی وی سی و جایگزین ورق‌های ایرانیت استفاده کرد، تصریح کرد: این محصول برتری محسوسی نسبت به تمام محصولات مشابه از نظر وسعت کاربرد داشته به‌نحوی که امکان استفاده از این محصول در فضاهای مختلف محیطی (درون خانگی و برون خانگی) مرطوب و آفتابی وجود دارد.

فدایی با بیان اینکه این محصول از نظر قیمت، ارزان‌تر از مشابه خارجی است، خاطرنشان کرد: در کنار این محصول حجم قابل ملاحظه‌ای از کاغذ بازیافتی حاصل می‌شود که می‌توان از آن در تولید ظروف ضربه‌گیر استفاده کرد.

وی افزود: در نظر است هسته فناوری پالما در آینده نزدیک در قالب شرکت دانش‌بنیان پالما به ادامه تحقیقات بر روی فن آوری بازیافت، محصول دیگری علاوه بر گرانول و صفحات یاد شده تولید کند.

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار