مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری جشن بزرگ پیروزی انقلاب با حضور پرشور مردم در کانون‌ شهدای خیبر ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 06 February 2016

حجت‌الاسلام اباذر بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، اظهار داشت: جشن بزرگ پیروزی انقلاب همراه با آئین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، نخبگان علمی و فرهنگی دوشنبه هفته جاری با حضور پرشور و حداکثری اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی به حضور حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به عنوان سخنران همچنین دعوت از وحید وکیلی قاری بین‌المللی قرآن کریم به این مراسم به عنوان مهمان ویژه اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان افزود: این آئین با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار ارومیه دوشنبه 19 بهمن ماه امسال ساعت 20 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه مراسم مورد اشاره با حال و هوای معنوی و با رویکرد سیاسی و مذهبی به واسطه مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ارومیه، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، سپاه ارومیه و ستاد عالی هماهنگی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، گفت: به طور قطع این آئین به دلیل همکاری نهادهای ارزشی با شور و حال متفاوتی نسبت به سایر برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه همچنین از مسئولان فرهنگسرای شهید مظاهری شهرداری ارومیه، حوزه دو بسیج مقاومت شهید باکری قدردانی کرد و گفت: این مراسم به همت جوانان، تلاشگران و فعالان کانون فرهنگی و هنری همچنین پایگاه شهدای خیبر مسجد طالقانی ارومیه در حال تدارک یافتن است.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان در ارتباط با برگزاری مراسم مورد اشاره، خاطرنشان کرد: این آیین با حضور و همراهی مردم و مسئولان همچنین خانواده معظم شهدا در مسجد طالقانی واقع در خیابان خرمشهر برگزار خواهد شد، که جوانان ولایی و متدین این مسجد از چندی پیش در حال تدارک مقدمات لازم برای برگزاری این آیین هستند.

*اجرای برنامه‌ مناسب با ذائقه جوان ضمن تبیین معارف انقلاب ضروری است

بیگی در بخش دیگری از سخنان به برگزاری مراسم دیگری با عنوان جشن پیروزی انقلاب اسلامی با همت جوانان و فعالان کانون فرهنگی و هنری شهدای انهرعلیا اشاره کرد و بیان داشت: این جشن نیز به مناسبت بزرگداشت پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران با حضور مسئولان و مقامات استانی همچنین هنرمندان صاحب‌نام آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی به اجرای برنامه‌های متنوع ضمن رعایت جوانب عرفی و شرعی در قالب‌های مختلف مانند سرود، نمایش، طنز، پذیرایی و ... اشاره کرد و بیان داشت: این مراسم با شکوه نیز روز دوشنبه 19 بهمن ماه امسال ساعت 15 تا 17 برگزار خواهد شد، که امیدوار هستیم مورد توجه اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جدید و نوجوان ارومیه قرار گیرد.

این مسئول در ارتباط با مکان در نظر گرفته شده برای برگزاری این مراسم باشکوه نیز گفت: این آئین در تالار ملت دو واقع در خیابان مدرس، خیابان استاد شهریار، کیلومتر پنج جاده انهر برگزار خواهد شد، که اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این ارتباط زمان و مکان برگزاری مراسم باید انجام گیرد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون در ایام الله دهه مبارک فجر قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن این ایام و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به آحاد مردم به ویژه مردم متعهد استان نسبت به آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای گلگون‌کفن تبریک گفت.

این مسئول در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری برنامه‌های متنوع و مناسب با این ایام و ارزش‌های انقلاب اسلامی، افزود: برنامه‌های اجرا شده باید از بار معنایی و محتوایی کافی برخوردار باشند.

بیگی در بخش پایانی سخنان خود با اظهار به اینکه باید از ایده‌های جدید و فکرهای نو جهت اجرا و طراحی برنامه‌های فرهنگی استفاده شود، بیان داشت: تنوع و ابتکار عمل نهفته در این برنامه‌ها به هیچ عنوان نباید از کیفیت آن بکاهد، بلکه باید ارزش‌های انقلاب اسلامی همچنین آموزه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب به آحاد مردم انتقال یابد.

وی با بیان اینکه باید برنا‌مه‌های غنی و مفید همچنین مناسب با ذائقه نسل جوان کشور و استان در این ایام و سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرا شود، بیان داشت: باید این سری اقدامات در سطح بصیرت، آگاهی و اطلاعات همچنین دانش عمومی اقشار مختلف مردم تاثیر مثبت و سازنده‌ای برجای گذارد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جوانان ایران اسلامی باید راه پدران و مادران انقلابی خود را زنده نگه دارند، گفت: جوانان در این زمینه از نقش کلیدی برخوردار هستند، زیرا علاوه بر حراست از مرزهای جغرافیایی باید از مرزهای عقیدتی و فرهنگی کشورمان هم صیانت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار