لحظه به لحظه با انتخابات
امروز جمعه7 اسفند 94 انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح آغاز شده است. مردم در این انتخابات، نمایندگان خود در "دهمین" دوره مجلس شورای اسلامی و "پنجمین" دوره مجلس خبرگان رهبری را انتخاب خواهند کرد.
کد خبر: ۱۸۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 26 February 2016

امروز جمعه7 اسفند 94 انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا دقایقی دیگر برگزار خواهد شد. مردم در این انتخابات، نمایندگان خود در "دهمین" دوره مجلس شورای اسلامی و "پنجمین" دوره مجلس خبرگان رهبری را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش تابناک، بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر است.

آغاز رای‌گیری، 8 صبح خواهد بود. هر شعبه‌ای که کار رای‌گیری‌اش به اتمام برسد با حضور هیئت نظارت شمارش آراء آغاز و صورتجلسه خواهد شد و پس از تجمیع آرا، نتیجه انتخابات آن حوزه اعلام خواهد شد. در برخی حوزه‌ها امروز نتیجه آراء اعلام می‌شود. اعلام نتیجه نهایی در حوزه‌هایی مانند کلان‌شهر تهران ممکن است تا 3 روز نیز به طول بینجامد.

آنطور که ستاد انتخابات کشور اطلاع داده، 130 میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها قرار گرفته و اگر تعرفه‌ای اضافه بیاید عودت داده خواهد شد و هرگز قابل استفاده نخواهد بود و به عنوان اوقاف دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

52 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور و 120 هزار صندوق رای برای انتخابات فردا از سوی وزارت کشور پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

بنابر قانون همه نامزدهای انتخاباتی می‌توانند سر صندوق‌ها نماینده داشته باشند، البته در حوزه‌هایی مثل تهران که نامزدها زیاد است فهرست‌ها می‌توانند به جای افراد نماینده داشته باشند داشته باشند. مدرکی غیر از شناسنامه برای رای‌دادن مورد پذیرش نخواهد بود وهمه رای‌دهندگان در هنگام اخذ رای شناسنامه و کارت ملی خود را باید همراه داشته باشند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، نرم افزار برگزاری انتخابات الکترونیک به دلیل برخی نواقص، به تایید شورای نگهبان نرسیده است بنابراین شمارش آرا در تمام کشور به صورت دستی انجام خواهد گرفت. زمان پایان انتخابات ساعت ...... خواهد بود که البته درصورت وجود مشارکت زیاد مردم در حوزه های مختلف قابل تمید خواهد بود.


مقام معظم رهبری رأی خود را به صندوق انداختند

آیت‌الله خامنه‌ای در آغازین دقایق اخذ رأی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رأی خود را در حسینیه امام خمینی (ره) به صندوق شماره 110 انداختند. 

رأی‌گیری انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم آغاز شد 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور لحظاتی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور دستور آغاز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دره انتخابات خبرگان رهبری را صادر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار