امام جمعه دامغان:
به گزارش تابناک سمنان،امام جمعه دامغان با بیان اینکه خبرنگار نباید وابسته به گروهی یا جناحی باشد، گفت: خبرنگاران در جامعه امید آفرینی کنند.
کد خبر: ۱۸۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 29 February 2016
حجت الاسلام سید محمد حسینیان صبح دوشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در دفتر خود، ضمن بیان اینکه یک خبرنگار باید مستقل باشد، ابراز داشت: مستقل بودن خبرنگار به معنای این است که دارای فکر و اندیشه و از استقلال کافی برخوردار باشد چرا که نقش و جایگاه خبرنگار در جامعه بسیار بالا و حساس است و این قشر باید دارای استقلال کافی باشد. وی افزود: انعکاس خبر سالم به وجود و هویت خبرنگار کمک فراوان می کند و خبر سالم در سلامت جامعه نقش مهم و تاثیر گذار دارد و این مقوله بیش از گذشته باید در انعکاس خبر توسط خبرنگار تقویت شود از سوی دیگر انعکاس اخبار باید به موقع و سریع باشد تا جامعه بهتر در جریان رویدادهای قرار گیرند و این حرکت به رفع شایعات کمک فراوان می کند.
رسانه به دنبال مچ گیری نباشد
امام جمعه دامغان با بیان اینکه برخط بودن از خصوصیات یک خبرنگار به حساب می آید، گفت: انعکاس اخبار باید خیر خواهانه باشد، همچنین خبرنگاران باید با انعکاس اخبار و گزارشات به رشد و توسعه جامعه کمک کند و این از وظایف ذاتی یک خبرنگار به حساب می آید لذا این قشر نباید به دنبال مچ گیری باشد زیرا این کار با دین مبین اسلام منافات دارد و بلکه در کنار مدیران به رشد و توسعه جامعه کمک و نکات لازم را به آنان گوشزد کند. حسینیان با اشاره به اینکه خبرنگاری یک نوع خدمت به جامعه است، ابراز داشت: کار یک خبرنگار خدمت به جامعه است و این نوع خدمت با انتقال اخبار به مردم و ارائه بیان مسائل و مشکلات در جامعه جاری و ساری می شود چرا که همه ما از فرزندان این نظام و مرز وبوم هستیم و برای رشد و ترقی جامعه باید گام برداریم و نگذاریم جامعه از خدمت رسانی به آن و رشد و توسعه عقب بماند. وی ادامه داد: باید از خبری که باعث تضعیف نظام می شود پرهیز کرد چون تضعیف نظام و ولایت فقیه و روحانیت و اشخاص متددین شایسته نیست و یک خبرنگار باید محرم اسرار نظام باشد از سوی دیگر این قشر باید پاسدار خون پاک هزاران شهید، یک میلیون جانباز و هزاران نفر آزاده سرافراز جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که آنان آرامش و آسایش امروز ما را با رشادت ها و جانفشانی هایشان به ارمغان آوردند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار