24 اسفندماه
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی: هرساله بالای 20 میلیون مسافر از راه های استان عبور می کنند که در صورت ساماندهی و اطلاع رسانی از امکانات و نقاط گردشگری استان می توان در ماندگاری مسافران و توسعه اقتصادی استان گام برداشت.
کد خبر: ۱۹۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 01 March 2016
به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری مانور ستاد اجرایی خدمات سفر استان با همکاری دستگاه‌های ذیربط در روز 24 اسفندماه خبر داد.

سید محمد حسینی در نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به برگزاری مانور ستاد اجرایی خدمات سفر استان در روز 24 اسفندماه اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به سال جدید هستیم و دستگاه‌های مختلف باید با آمادگی کامل به منظور ارائه خدمات نوروزی به مسافران گام بردارند.

وی با اشاره به اهمیت آرامش خاطر مسافران در ایام نوروز افزود: بحث امداد رسانی مهم‌ترین بحث در این ایام است که این مهم توسط دستگاه‌های مربوطه با یک انسجام و هماهنگی باید انجام شود و سبب آرامش خاطر گردشگران و مسافران نوروزی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: در طول محورهای مواصلاتی استان نیروهای امداد رسان، پلیس، اورژانس و هلال احمر باید در آماده باش کامل بوده و در مسیر مستقر شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 10 کمیته تخصصی با همکاری 65 دستگاه اجرایی برای خدمات رسانی به مسافران و معرفی ظرفیت های گردشگری استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: آمادگی تمامی دستگاه های عضو کمیته های ده گانه ستاد اجرائی خدمات سفر به ویژه در بخش حمل و نقل، راه ها، امداد و نجات، اورژانس و پلیس راه در این ایام بسیار مهم است و این دستگاه ها باید با استفاده از امکانات و تجهیزات کافی به مسافران خدمات رسانی به موقع را انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: هرساله بالای 20 میلیون مسافر از راه های استان عبور می کنند که در صورت ساماندهی و اطلاع رسانی از امکانات و نقاط گردشگری استان می توان در ماندگاری مسافران و توسعه اقتصادی استان گام برداشت.

حسینی ادامه داد: کشیک‌های شبانه‌روزی باید در این بخش‌ها مستقر شوند و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نیز در سازمان‌های مربوطه و دبیرخانه ستاد استقرار یابند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از گردشگران در ایام نوروز از استان‌های دیگر به استان مرکزی وارد می‌شوند که ضرورت دارد تمهیداتی به منظور ماندگاری گردشگران نوروز در استان اندیشیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در ورودی شهرها برنامه‌ریزی‌هایی به منظور اطلاع رسانی، توزیع بروشورها و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و ارسال پیامک‌ها از طریق سیستم پیام رسان به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

حسینی بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری، فضاهای اقامتی، پذیرایی، سوغات و صنایع دستی استان نیز باید به بهترین شکل به گردشگران نوروزی معرفی شود تا بتوانیم در راستای ماندگاری این افراد در استان اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورودی شهرها پیشانی شهر است، توجه به این مسئله باید با جدیت انجام شود که متأسفانه استان مرکزی و شهر اراک در حال حاضر در این زمینه در شرایط مطلوبی قرار ندارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: اتخاذ تدابیر لازم به منظور اجرای برنامه‌های ویژه نوروز در ورودی نمایشگاه باید به بهترین شکل و با یک برنامه‌ریزی هدفمند انجام شود.

حسینی اظهار کرد: تا حد امکان باید تدابیری به منظور عدم جریمه مسافران نوروزی در ورودی شهرها اتخاذ شود تا لذت سفر نوروزی برای مسافران و گردشگران کم نشود.

وی ادامه داد: مانور ویژه این ایام که همه ساله در 24 اسفندماه برگزار می‌شود امسال باید با یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند از یک مکان مشخص انجام شود و تمامی نیروهای به صورت متمرکزی این مانور را از یک مکان مشخص انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: باید توسط شهرداری نیز تدابیری اتخاذ شود که صدای رادیو پخش شود تا مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از تمامی مباحث مربوطه اطلاع پیدا کنند همچنین ایجاد تلویزیون شهری در پارک‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دو هزار جادبه تاریخی و گردشگری در استان مرکزی وجود دارد که 850 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار