مدیر اداره منابع طبیعی دامغان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از تشکیل ۴۵ فقره پرونده واگذاری معدن در این شهرستان طی یکسال گذشته تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 01 March 2016
احمدعلی بهاور عصر سه شنبه در آستانه فرارسیدن هفته منابع طبیعی در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره منابع طبیعی دامغان به تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام شده توسط این اداره از ابتدای سالجاری پرداخت و اظهار داشت: طی این مدت پنج فقره پرونده برداشت شن، ماسه و خاک رس توسط واحد بهره برداری این اداره تشکیل شده است.

وی وظیفه ذاتی واحد بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری را نظارت بر واگذاری معادن و مدیریت بهره برداری اصولی از محصولات فرعی منابع طبیعی  شامل (گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی) دانست و تصریح کرد: این واحد وظیفه رسیدگی به استعلامات از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازدید و بررسی معدن مورد درخواست را برعهده دارد.

صدور ۱۶فقره سند در راستای اجرای ماده ۳۹ در دامغان

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان همچنین به صدور ۱۶ فقره سند در راستای اجرای ماده ۳۹ توسط این اداره طی یکسال گذشته تاکنون اشاره داشت و افزود: براساس ماده یکم قانون ملی شدن جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ممیزی اراضی شامل شناسایی و تشخیص عرصه و اعیانی جنگل ها و مراتع و بیشه ها ی طبیعی و اراضی جنگلی به منظور حدود و ثغور دائم  آنها از مستثنیات قانونی اشخاص است.

بهاور اضافه کرد: تاکنون برای ۹۵ درصد از عرصه های ملی شهرستان دامغان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند مالکیت صادر شده است. 

وی اصلاح و بازنگری هفت پلاک در بخش شش و هشت دامغان و کار نقشه برداری از هشت پلاک دیگر را دیگر اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط واحد ممیزی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان بیان کرد.

 ۱۱۴۵ نفر بهره بردار در دامغان فعالیت دارند

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از وجود هزار و ۱۴۵ نفر بهره بردار در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: این تعداد بهره بردار با ظرفیت اسمی ۱۴۴ هزار و ۲۵۶واحد دامی از مراتع منطقه بهره برداری می کنند.

بهاور خاطر نشان کرد: مراتع دامغان با توجه به تنوع گونه های گیاهی موجود از مهم ترین و با ارزشترین منابع طبیعی تجدید شونده است که بهره برداری صحیح توام با عملیات اصلاح و احیاء آن می تواند نقش مهمی در حفاظت از آب و خاک و تامین نیازمندی ها در زمینه مواد پروتئینی و ... ایفا کند.

وی نظارت برطرح های مرتعداری به میزان ۱۵۰هزار هکتار در مراتع چهار گنبدان، اسپیرو، سرخ چشمه آستانه، پنج کوه قوشه، معبد، چاه شور معبد و طزره را از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی دامغان ذکر کرد و افزود: مدیریت چرا در سطح ۳۰۰هزار هکتار در جنوب و شمال دامغان، ممیزی مراتع در سطح ۳۵۰هزار هکتار در مراتع زمستانه و میانبند تویه دروار، احداث آبشخور به تعداد ۱۲ دستگاه در سطح مراتع شهرستان نیز از دیگر این اقدامات است.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: کاشت محصولات فرعی در سطح ۵۵ هکتار شامل کاشت گیاهان دارویی گل محمدی و زرشک در منطقه پیر خوشدر کلاته رودبار و احیاء عرصه های مرتعی در سطح ۱۰هکتار در منطقه سر کویر با روش بوته کاری از دیگر فعالیت ها و اقدامات واحد مرتع این اداره طی یکسال گذشته تاکنون بوده است.

هفته منابع طبیعی  از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار