ارومیه - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: 25 هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی ارومیه در ایام عید نوروز بازدید کردند که 25 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر: ۱۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 06 April 2015

مختارخانی درگفت وگو باخبرنگار ایرناگفت:سال گذشته حدود20 هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی ارومیه بازدیدکردند که شامل بازدید کننده های داخل استانی و میهمانان واردشده به استان از سایرنقاط کشور بوده اند.

وی گفت: اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در ایام عید نوروز امسال هم چنین اقدام به توزیع پنج هزار نقشه معرفی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، پخش دو هزار جلد کتابچه معرفی موزه تاریخ طبیعی ارومیه، 10 هزار برگ نقشه گردشگری شهر ارومیه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان اقدام کرد.

خانی افزود: تجهیز تمامی سالن های این موزه، سمپاشی و برچسب گذاری حیات وحش موجود به نمایش گذاشته در سالن های آن از جمله اقداماتی بوده که در راستای اطلاع رسانی و آماده سازی این موزه برای بازدید نوروزی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این موزه انواع گونه های جانوری مانند خرس خاکستری، شیر ایرانی، گراز وحشی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، گرگ و انواع پستانداران، دوزیستان و خزندگان وجود دارد.

خانی اضافه کرد: اغلب حیوانات به نمایش گذاشته در این موزه جزو حیات وحش منطقه بوده و به همین علت این موزه را تبدیل به موزه ای منحصر به فرد در نوع خود در کشور کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه اظهار کرد: این جانوران در چهار سالن شامل راهرو اصلی، سالن پستانداران، سالن اصلی و سالن پرندگان در معرض نمایش می باشد.

این موزه که در فلکه آذربایجان ارومیه واقع شده در نوروز سال 92 در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای سه هزار و 300 مترمربع در چهار طبقه و با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و دارای سالنهای تخصصی پستانداران، پرندگان، خزندگان، اکوسیستم های آبی و هفت اقلیم کشور و نیز سالن های جانبی همایش، کتابخانه، نمایشگاه عکس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار