امام جمعه دامغان تاکید کرد:
به گزارش تابناک سمنان،امام جمعه دامغان، ایام پایانی سال را بهترین فرصت برای ترویج روحیه نیکوکاری در جامعه دانست و گفت: مسئولان نهادهای فرهنگی و اصحاب رسانه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ نیکوکاری دارند.
کد خبر: ۱۹۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 04 March 2016
حجت الاسلام سید محمد حسینیان در آیین نماز عبادی سیاسی جمعه دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) این شهر، با بیان اینکه می بایست به دنبال فقر زدایی در جامعه باشیم تا روحیه امدادگری در سطح جامعه ترویج و گسترش پیدا کند، ابراز داشت: براساس آیات و روایات هر کس انفاق کند این کار و حرکت ارزنده و شایسته او ۷۰برابرش به خودش بر می شود.

وی اضافه کرد: همه باید به وظیفه دینی و اسلامی خودمان عمل و دست نیازمندان را با کمک های خیرخواهانه بگیریم و این کار در نزد خداوند تبارک و تعالی از یک اجر و پاداش فراوان برخوردار است.

حفظ طبیعت فرهنگ عمومی شود

امام جمعه دامغان همچنین ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت : درخت و درختکاری یک فرهنگ مقدس و با ارزش است و باید این فرهنگ بیش از گذشته در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند لذا همه ما با تاسی از آیات و روایات و توصیه ائمه معصومین (س) از نعمت های خدادادی و منابع طبیعی حراست و پاسداری و آن را به دیگر نسل ها منتقل کنیم.

حسینیان با تاکید براینکه کاشتن درخت از یک ارزش و جایگاه والای برخوردار و قطع درخت نیز کار ناپسند و مورد نکوهش قرار گرفته است، افزود: در هفته منابع طبیعی باید با کاشتن درخت به رشد و شکوفایی طبیعت و به فرهنگ گسترش و ترویج منابع طبیعی در جامعه کمک کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین تقدیر و تجلیل حجت الاسلام سید محمود ترابی امام جمعه سابق دامغان، تجلیل از عالم را تکریم از خدا دانست و بیان داشت: وی دارای خدمات شایسته و ارزنده بود و در طول عمر خود تاکنون به اسلام و مردم دامغان خدمت کرد و از خود عملکردی درخشان برجای گذاشت.

انتخابات شعار وحدت را به همراه داشت

امام جمعه دامغان با تقدیر و تشکر از حضور پرشکوه مردم شریف و انقلابی این شهرستان در انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: انتخابات دارای پیام بزرگ ملت رشید و آگاه ایران اسلامی بود که با لبیک به ندای مقام معظم رهبری در پای صندوق های رای حضور و حماسه بزرگ و تاریخی دیگر را خلق کردند و این پیام همانا پیام وحدت و میثاق ملی بود که مردم آن را به ثبت رساندند.

حسینیان با بیان اینکه ۶۲ درصد ملت ایران در روز هفتم اسفند به پای صندوق اخذرای رفتند و این حضور در دامغان بیش از ۷۶درصد بود که رتبه نخست استانی را از آن خود کرد، ابراز داشت: بعد از انتخابات باید کینه ها را از یکدیگر دور کنیم چون وجود کینه انسان را از بین می برد و باید رقابت انتخاباتی به رفاقت دوستانه با هدف کمک به رشد و توسعه شهرستان در تمامی ابعاد و زمینه ها مبدل شود.

امام جمعه دامغان همچنین ارتحال آیت الله عباسعلی واعظ طبسی تولیت آستان مقدس رضوی را به آقا امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت ایران و بیت شریف ایشان تسلیت و یاد و خاطره آن عالم سفرکرده را گرامی داشت.

ترویج فرهنگ دینی اهمیت دارد

امام جمعه موقت میامی، نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ های مذهبی و انقلابی در جامعه، گفت: تبلیغات و رسانه مهمترین عامل در گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه است.

حجت الاسلام حسن مومنی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری یکی از همین فرهنگ های دینی است که باید در جامعه اشاعه پیدا کند، توضیح داد: فرهنگ احسان و نیکوکاری از قرآن و ائمه اطهار به ما رسیده و ما به عنوان یک مسلمان و یک شیعه باید به این سفارش قرآن و اهل بیت توجه کنیم.

وی مناسبت های مذهبی مانند ایام دهه فاطمیه را یکی دیگر از فرهنگ های جامعه دینی خواند و ضمن عرض تسلیت این ایام، ابراز داشت: احیاء فاطمیه احیاء همه ارزشهاست و همه مسئولان و هیئات مذهبی و مردم از این مهم غافل نباشند.

نمایندگان مجلس قدردان اعتماد ملت باشند امام جمعه موقت میامی همچنین با اشاره به اینکه نمایندگان مردم بدانند که مردم به آنها اعتماد کرده اند و آنان باید در مسیری که مردم بر اساس آن انتخاب کرده اند گام بردارند، ابراز داشت: ملت ایران شایسته بهترین خدمات هستند..

مومنی افزود: نامزدهای انتخاباتی برنامه ها و طرح های مختلفی برای هر شهرستان داشته اند که می توانند با همکاری و با ارائه پیشنهادها و برنامه ها به نماینده منتخب مردم برای پیشرفت و توسعه شهرستان های شاهرود و میامی و همچنین به تحقق شعار همدلی و همزبانی کمک کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار