دادستان عمومی و انقلاب دامغان خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان،دادستان عمومی و انقلاب دامغان بر ضرورت جلوگیری از خسارات به اراضی ملی تاکید کرد و گفت: در این راستا ۹۳ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی شهرستان طی سال جاری تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۹۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 07 March 2016
حجت الاسلام سید حیسنعلی هاشمی عصر دوشنبه در نشستی با مدیر و پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان در محل دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان با اشاره به نقش و جایگاه ضابطان قضایی در حراست از منابع طبیعی اظهار داشت: در بحث حراست و پاسداری از اراضی ملی باید به خوبی دقت شود و از دست اندازی به منابع طبیعی از سوی سود جویان و متخلفان جلوگیری کرد.

وی بر ضرورت افزایش گشت های میدانی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در عرصه های منابع طبیعی در راستای کاهش خسارت به اراضی ملی تاکید و خاطرنشان کرد: این مهم زمینه کاهش ورود سودجویان و متخلفان را هموار می کند.

نماینده مدعی العموم در شهرستان دامغان پیشگیری را مقدم بر جرم دانست و گفت: دستگاه قضا براساس وظایف ذاتی خود در راستای حراست و پاسداری از اراضی ملی طبق قانون با متخلفان برخورد جدی خواهد داشت.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان هم در این نشست با اشاره به تشکیل ۹۳ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان طی سال جاری افزود: این پرونده ها مربوط به قطع درختان، قاچاق چوب، خلع ید و تخلف در اراضی ملی بوده است که پس از احراز به مراجع قضایی ارسال شده است.

احمد علی بهاور اضافه کرد: با تلاش و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان از دست سودجویان و متخلفان باز پس گیری و به جمع اراضی ملی برگشت داده شد.

وی کمبود نیروی انسانی را مهمترین مشکل در حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان برشمرد و گفت: با این وجود تمام تلاش خود را در راستای حراست و حفاظت از اراضی ملی به کار گرفته و به عنوان ضابط قضایی با متخلفان برخورد می کنیم.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند است و شعار امسال به عنوان مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم نامگذاری شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار