دادستان عمومی و انقلاب دامغان :
به گزارش تابناک سمنان،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان با بیان این که باید از خسارات وارده به اراضی ملی جلوگیری کرد گفت : پیشگیری از جرم در جامعه سرمایه گذاری است و باید در حفظ و حراست از اراضی ملی بیش از گذشته دقت کرد.
کد خبر: ۱۹۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 07 March 2016
حجت الاسلام سیدحیسنعلی هاشمی روز دوشنبه و در سومین روز از هفته منابع طبیعی در دیدار با مدیر و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به نقش و جایگاه ضابطین قضایی در حفظ و حراست از منابع طبیعی افزود: در بحث حراست و پاسداری از اراضی ملی باید به خوبی دقت شود و از دست اندازی به منابع طبیعی از سوی سود جویان و متخلفان جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد : یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری باید گشت های میدانی خود را از عرصه های منابع طبیعی در شهرستان افزایش دهد تا خسارت به اراضی ملی کاهش یابد.
وی با این که پیشگیری مقدم از جرم است ، گفت : دادستانی عمومی و انقلاب براساس وظایف ذاتی و محوله خود از اراضی ملی حراست و پاسداری کند و منویات رهبری را در بحث برخورد قانونی با متخلفان به عرصه های منابع طبیعی را سرلوحه کار خود قرار دهد و به آن بهتر از گذشته عمل کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به تشکیل 93 فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی شهرستان در سال جاری ، افزود : این تعداد پرونده تشکیل شده مربوط به قطع درختان ، قاچاق چوب ، خلع ید و تخلف در اراضی ملی بوده که پس از احراز آن پرونده به مراجع قضایی در دامغان و بخش امیر آباد ارسال شده است .
احمد علی بهاور اضافه کرد : با تلاش و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان 12 هکتار از اراضی ملی در سطح شهرستان دامغان از دست سودجویان و متخلفان باز پس گیری شد و به جمع اراضی ملی برگشت داده شد .
وی کمبود نیروی انسانی در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان را به عنوان یک مشکل مهم یاد و گفت : با وجود کمبود نیروی انسانی ، پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تمام تلاش خود را در جهت حراست و حفاظت از اراضی ملی به کار گرفته و به عنوان ضابط قضایی با متخلفان برخورد می کنند .
9 میلیون و 300 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی زیر مجموعه اداره کل منابع و طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار