مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: سهمیه مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن در استان مرکزی که ثبت نام آن از اول فروردین امسال آغاز شده ۷ هزار و ۴۶۰ نفر است.
کد خبر: ۱۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 07 April 2015

حجت الاسلام آیت الله با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن اظهار داشت: ثبت‌نام دور چهارم طرح تربیت حافظان قرآن از روز اول فروردین‌ماه همزمان با طرح آرامش بهاری آغاز و تا تکمیل سهمیه سال 94 ادامه دارد.

وی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن از سال 1391 با توجه به تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز و قرار است در مدت 4 سال یک میلیون حافظ قرآن تربیت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این کار فرهنگی و ضرورت اجرای آن، طرح تربیت حافظان قرآن از سال 91 در دستور کار همه نهادهای فرهنگی قرار گرفته و امسال چهارمین سالی است که این طرح در سطح کشور و استان مرکزی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به آزمون پایانی این طرح گفت: آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در آستان امامزاده‌ها، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، موسسات و برخی از مکان‌ها که از قبل هماهنگ شده‌اند به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون کتبی شامل 40 سوال در 8 رشته حفظ ترتیبی قرآن، حفظ جزء 30، حفظ جزء 30 و یک، حفظ 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و در 3 رشته حفظ موضوعی قرآن، براساس کتابی با عنوان 300 موضوع قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: افرادی که از 100 نمره 70 را کسب کنند، گواهینامه دریافت کرده و به قید قرعه به آنها جوایزی شامل 140 کمک هزینه سفر عمره، عتبات عالیات و جوایز فرهنگی اهدا می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به نمره آزمون شفاهی نیز گفت: نمره آزمون شفاهی و کتبی باید 70 باشد و این نمره از طریق ستاد‌های حفظ استان‌ها اعلام می‌شود.

وی اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم را گامی موثر در جهت تحقق مطالبات رهبری در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و افزود: طرح تربیت حافظان قرآن به‌منظور تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در بخش‌ها و رشته‌های مختلف توسط سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حال اجراست و خوشبختانه در مدت 3 سال متوالی با موفقیت چشمگیری مواجه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: سهمیه مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن در استان 7 هزار و 460 نفر است که در سال 92 بالغ بر 5 هزار و 390 متقاضی و در سال گذشته نیز 6 هزار و 380 شرکت‌کننده در این طرح ثبت نام کردند.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به آغاز کلاسهای این مرحله در استان گفت: کلاس‌های مرحله چهارم طرح از 12 اردیبهشت امسال همزمان با سالروز میلاد حضرت علی بن ابیطالب(ع) آغاز شده و علاقمندان برای ثبت نام به مکان‌های اجرای طرح و برگزاری کلاس‌ها از قبیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، مدارس آموزش و پرورش، موسسات قرآنی وابسته مراجعه کنند.

وی افزود: آزمون پایانی حفظ موضوعی و ترتیبی 7 اسفند امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شده و هر داوطلب تنها می‌تواند در یکی از رشته‌های ترتیبی و یا موضوعی ثبت نام کرده و آزمون دهد اما شرکت افراد به عنوان داوطلب آزاد در رشته دوم بلامانع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار