طاعون نشخوارکنندگان در کمین حیات‌وحش توران
به گزارش تابناک سمنان،رئیس پارک ملی توران با اشاره به‌احتمال شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در این زیست‌کره و پارک ملی گفت: اجازه ورود دام‌های غیرمجاز به زیست‌کره ملی توران داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۹۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 15 March 2016

علی‌اکبر قربانلو اظهار داشت: در این ایام از ورود هرگونه وسیله نقلیه باری حامل دام غیرمجاز به ذخیره‌گاه زیست‌کره تهران جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به عدم بارندگی و سبز شدن مراتع مجموعه حفاظت‌شده توران و از طرفی با شیوع بیمار طاعون نشخوارکنندگان (پی پی آر) و تب برفکی در استان‌های هم‌جوار باید از هرگونه عامل ریسکی در این زمینه کاشته شود.

رئیس پارک ملی توران افزود: در این راستا مدیریت پارک ملی توران با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود و نیروی انتظامی بخش بیارجمند از ورود هرگونه کامیون حامل دام غیرمجاز به ذخیره‌گاه زیست‌کره توران جلوگیری می‌کند.

قربان لو افزود: به این منظور در راه‌های ورودی بخش بیارجمند (ذخیره‌گاه زیست‌کره توران) دو پاسگاه سیار کنترل جلوگیری از دام غیرمجاز مستقرشده که به دستور مقام قضایی از ورود هرگونه دام غیرمجاز که مجوز از ادارات کل حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی و دامپزشکی استان ندارند جلوگیری به عمل می‌آید.

وی افزود: صاحبان کامیون‌ها نمی‌توانند بدون مجوز حمل دام به منطقه وارد شوند و در صورت تخلف مدارک کامیون آنها تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار