دبير ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،دبير ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان از رشد پنج برابری بازديد گردشگران خارجی از جاذبه های تاريخی و گردشگری اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 24 March 2016
حسین خواجه‌بیدختی، پیش از ظهر پنج شنبه، ضمن ابراز خشنودی از افزایش چشمگیر جذب گردشگران خارجی به استان، گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال ۹۴ تا كنون، بیش از ۱۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه های این استان بازدید كرده اند.

وی تعداد گردشگران خارجی بازدیدكننده از جاذبه های استان سمنان در مدت مشابه سال گذشته را ۲۰ نفر اعلام كرد و افزود: میزان بازدید گردشگران خارجی از استان طی برهه زمانی آغاز طرح نوروزی، پنج برابر افزایش یافته است.

رشد ۱۰۰ درصد توریسم در دامغان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان همچنین گفت: در این مدت بیش از ۶۰ گردشگر خارجی از دامغان، ۲۲ گردشگرخارجیاز قصر بهرام گرمسار و ده ها گردشگر خارجی از بسطام و سمنان بازدید كرده اند.

خواجه بیدختی با بیان اینكه بازدید گردشگران خارجی از شهرستان دامغان نیز رشد ۱۰۰ درصدی دارد، افزود: گردشگران اتریشی، استرالیایی و ژاپنی سال نو را در قصر بهرام جشن گرفتند همچنین در این ایام ده ها گردشگر چینی و عرب نیز از سمنان، بسطام و شاهرود بازدید كرده اند.

وی بیان داشت: استان سمنان دارای بیش از یك هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است و تا كنون حدود ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده که از این میان دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان، كاروانسرای دهنمك از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی هستند.

گفتنی است سرزمین سمنان در گذشته جزو چهاردمین ایالت تاریخی «ورن» از تقسیمات شانزده گانه اوستایی در دوران باستان بوده و در دوره های بعد از اسلام در زمره سرزمین تاریخی قومس (کومش) به شمار می آید همچنین این نام جغرافیایی تا اواخر دوران قاجار بر سر زبان ها بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار