طی نامه ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان؛
به گزارش تابناک سمنان،دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان طی نامه ای به استانداری سمنان میزان آلایندگی شرکت فروسیلیس را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۰۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 27 March 2016
با توجه به تاکیدات محمد رضا استاندار سمنان و مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی پیرامون ارائه نظریه صریح دانشگاه علوم پزشکی سمنان با موضوع میزان آلایندگی شرکت فروسیلیس سمنان و تاثیرات آن بر شیوع سرطان نتیجه بررسی های این دانشگاه درباره این پرونده اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این نامه خطاب به استاندار سمنان می نویسد: با توجه به اندازه گیری های انجام شده در داخل محیط شرکت فروسیلیس ایران طی سال ۹۳ غلظت گرد و غبار کلی شامل تمامی انواع گرد و غبار موجود از جمله سیلیس رسوبی و کریستالی در تمامی ایستگاه ها بیش از حد مجاز و غلظت سیلیس کریستالی در تمامی ایستگاه ها کمتر از حد مجاز گزارش شده همچنین در سال ۹۴ غلظت گرد و غبار کلی در تمامی ایستگاه ها و غلظت سیلیس کریستالی در سالن همکف(چرخ ریخته گری) و سقف ۴۰.۳ یا ذوب گیری کمتر از حد مجاز است.

در بخش دیگری از این نامه می خوانیم: لازم به ذکر است در راستای قضاوت بهتر پی گیری لازم به منظور نمونه برداری و آنالیز سیلیس کریستالی با استفاده از تکنیک های اندازه گیری دقیق «اکس آر دی» در تمامی قسمت ها طی سال جاری توسط این دانشگاه انجام شده که نتایج آن به محض وصول اعلام خواهد شد.

همچنین از نظر وضعیت سلامت ریوی کارگران، هر ساله معاینات پزشکی دوره ای توسط متخصص طب کار و تحت نظارت این دانشگاه انجام می شود که با توجه به آزمایشات انجام شده از جمله اسپیرومتری، رادیوگرافی و «اچ آر سی تی» مواردی از بیماری سرطان ریه مرتبط با سیلیکوریس تا به حال اثبات نشده است.

در انتهای جوابیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره آلایندگی شرکت فروسیلیس آمده است: بر اساس کتابچه حدود مواجهه شغلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ماده سیلیس سرطانزای درجه «ای۲» یا احتمال ایجاد سرطان برای انسان است که با توجه به این موضوع پایش و اندازه گیری های مستمر گرد و غبار محیط کار، تعیین وضعیت سلامتی کارگران و پی گیری انجام اقدامات کنترلی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار