به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از افتتاح استادیوم ۱۵ هزارنفری سمنان با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 05 April 2016
فرزاد فتاحی اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور و طبق برنامه تنظیمی استادیوم 15 هزارنفری شهرستان سمنان، همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به سمنان و با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مراسم افتتاح این استادیوم افزود: این ورزشگاه زیبا و مدرن با گنجایش 15 هزار نفر تماشاگر که دارای سازه بتنی خاص و متمایزی نسبت به سایر ورزشگاه‌های کشور بوده و دارای تجهیزات و فضاهای مناسب مطابق با استاندارد فیفا است که فرم کلی آن به‌صورت بیضی است و علت انتخاب شکل بیضی در این ورزشگاه به دلیل بیشترین میزان دید مطلوب برای تماشاگران بوده و از ایجاد کنج نامطلوب پرهیز نماید و مهم‌ترین المان معماری این پروژه می‌توان به استفاده از دروازه تاریخی ارگ سمنان در مدخل ورودی استادیوم اشاره نمود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: این استادیوم شامل زمین چمن مصنوعی استاندارد مسابقاتی و پیست تارتان استاندارد و دکل‌های روشنایی با ظرفیت روشنایی استاندارد 700 لوکس که تا 1200 لوکس قابلیت ارتقا دارد نصب‌شده است و دارای سونا و رختکن ورزشکاران شامل اتاق ماساژ، مربی، سونای خشک و فضای آماده‌سازی بوده که برای 4 تیم به‌صورت همزمان قابلیت بهره‌برداری دارد.

فتاحی تصریح کرد: این استادیوم شیک اولین استادیوم استان است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دولت تدبیر و امید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در حال رایزنی هستیم تا همزمان با افتتاح این ورزشگاه، بازی دوستانه‌ای بین تیم ستارگان جام جهانی 98 یا تیم هنرمندان با تیم منتخب سمنان انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهوری نیز قرار است دو پروژه اعلام و تأمین اعتبار شود که شامل احداث استخر قهرمانی و پیست دوچرخه‌سواری سرپوشیده در ورزشگاه 15 هزارنفری سمنان است.

فرزاد فتاحی در پایان گفت: عملیات اجرایی ورزشگاه 15 هزارنفری سمنان از سال 83 در زمینی به مساحت 32 هکتار و اعتباری افزون بر 320 میلیارد ریال در ضلع شرقی شهر سمنان واقع در بلوار علم و صنعت واقع گردیده است این ورزشگاه 15 هزارنفری در ابتدا با اختصاص اعتبارات مناسب پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشت اما باگذشت چند سال به دلیل مشکلات اعتباری روند کندی را طی کرد تا همواره با سفر مسئولان ملی به سمنان تکمیل آن یکی از خواسته‌های اصلی مسئولان، مردم و ورزشکاران باشد.

استادیوم 15 هزارنفری شهرستان شاهرود، 5 هزارنفری دامغان و 5 هزارنفری گرمسار در حال اجرا بوده و به حول و قوه الهی به‌زودی این استادیوم‌ها نیز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار