بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:« حکمی عجیب و کم‌سابقه برای فیروز کریمی»؛«توئیت‎های روحانی در استانبول»و«شادی جنجالی پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۱۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 15 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


تاریخ محاکمه عیسی سحرخیز مشخص شد


عیسی سحرخیزاز متهمان امنیتی، ششم اردیبهشت امسال در شعبه ۱۰۸۳ دادگاه کارکنان دولت محاکمه می‌شود.سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع عیسی سحرخیز در پاسخ به این سئوال که آیا دادگاه رسیدگی به پرونده موکلش تعیین شده است یا خیر اظهار کرد: موکلم هم اکنون در بیمارستان به سر می‌برد اما رابطه با دو اتهام غیر امنیتی، دادگاه کارکنان دولت تعیین وقت کرده است.این وکیل دادگستری ادعا کرد: نشر اکاذیب و توهین به رئیس قوه‌قضائیه دو اتهام دیگر موکلم بود که با توجه به غیرامنیتی بودن، دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به آن را نداشت و به همین خاطر، شعبه 1083 دادگاه کارکنان دولت برای رسیدگی به این اتهامات، ششم اردیبهشت را تعیین کرده است.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.


 حکمی عجیب و کم‌سابقه برای فیروز کریمی

کمیته اخلاق در حکمی عجیب اعلام کرد که فیروز کریمی از ورود به تمامی ورزشگاه‌ها محروم است. کریمی که مدیر فنی تیم اکسین البرز است، اخیرا با این حکم روبرو شده و نمی‌تواند در ورزشگاه‌ها حاضر شود.البته وی به این مسئله شکایت کرده و قرار است به این موضوع رسیدگی شود.علی لطیفی سرمربی تیم فوتبال اکسین البرز با تائید این خبر گفت: فکر می‌کنم کمیته اخلاق به خاطر آنچه داور مسابقه گزارش داده که درگیری در فرودگاه بوشهر به وجود آمده این حکم را صادر کرده است.وی ادامه داد: فیروز کریمی قصد جدا کردن درگیری به وجود آمده در فرودگاه را داشته اما مسئولان چنین حکمی را برای او صادر کردند و در شب قبل از بازی ما مقابل نیروی زمینی به خاطر اینکه روح و روان تیم را بر هم بریزند، این مسئله را عنوان کردند.سرمربی اکسین البرز یادآور شد: چون نمی توانند از من ایرادی بگیرند تا تیم را وارد حاشیه کنند دست به چنین مسائلی می‌زنند و به این موارد ایراد می‌گیرند. فیروز کریمی هم نسبت به این موضوع شکایت کرده که چرا چنین رایی صادر شده در حالی که از صدور رای هیچ توضیحی از او نخواستند و یکطرفه رای را صادر کردند.خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.


توئیت‎های روحانی در استانبول

رییس‌جمهور کشورمان هم‌زمان با برگزاری اجلاس استانبول در توئیتر خود نوشت: جنایت به هر نامی و در هر مکانی که انجام شود جنایت است چه در فلسطین و چه در لاهور و بیروت و دمشق و استانبول و یا در نیویورک و پاریس و بروکسل.حسن روحانی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: از اجلاس سازمان همکاری اسلامی که به نام وحدت برگزار شده است نباید هیچ گونه پیامی که به تفرقه در میان امت اسلامی دامن بزند، برخیزد.


اعتراض به حذف درس نقاشی و مجسمه‌سازی از دروس دبیرستان


سال گذشته اخباری مبنی بر حذف زنگ هنر در مدارس شنیده می‌شد که با مخالفت انجمن هنرمندان نقاش ایران و جمعی از هنرمندان و صدور بیانیه‌ای از طرف انجمن هنرمندان نقاش، این اتفاق روند کندتری به خود گرفت. گرچه در برخی از پایه‌های آموزشی درس هنر حذف شد. امسال بار دیگر شایعاتی درباره حذف درس نقاشی و مجسمه‌سازی از طرح درس و برنامه سال آینده دبیرستان هنرهای زیبا به گوش می‌رسد. این موضوع اعتراض انجمن هنرمندان نقاش را به دنبال داشته است.انجمن هنرمندان نقاش در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نسبت به حذف درس مجسمه‌سازی و نقاشی اعتراض خود را عنوان کرده است. پویش این خبر را منتشر کرده است.


با «یار امام خوش آمد» گول نخورید

آیت الله یزدی در توصیه به طلاب گفت: طلاب باید آگاه به زمان، هوشیار و مطلع از معنا و تفسیر قانون اساسی و ولایت فقیه و حاكمیت دینی باشند و دنیا طلب نشوند این غیر از درس خواندن است.وی گفت: امروز كشور بر اساس قوانین اسلامی و حاكمیت ولی فقیه و كسی است كه تارك دنیا بوده، در حال هدایت و اداره است.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این كه طلاب باید زی طلبگی كه همان ساده زیستی و دنیا گریزی است را در زندگی خود رعایت كنند به پیام آیت الله العظمی سیستانی كه گفته بود دنیا به شما در حال رو كردن است و شما نباید به دنیا رو كنید اشاره كرد و بیان كرد: اگر امروز به شما گفتند یار امام خوش آمد، نباید گول بخورید، یار واقعی امام كسی است كه امروز در سوریه از حرم اهل بیت(ع) دفاع می كند و كسی است كه با تمام وجود در حال اداره كردن جامعه اسلامی است و او یك نفر بیشتر نیست.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


کشت خشخاش در نزدیکی پایتخت


با تلاش سپاه ورامین زمین 1000متری که زیر کشت خشخاش رفته بود کشف و متلاشی شد.داوود اصغری فرمانده سپاه ورامین با اعلام این خبر گفت: این افراد در یک باغ خصوصی با استفاده از موقعیت زمینی که در اختیار داشتند، در روستای قوئینک در مسیر جاده ورامین به پاکدشت اقدام به کشت خشخاش کرده بودند.وی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از انجام اقدامات اولیه و گزارش های رسیده، حکم قضایی لازم برای دستگیری این افراد صادر شد و سرانجام این اقدام صورت گرفت. زمین مورد کشت نیز طی روزهای آینده امحا خواهد شد.فرمانده سپاه ورامین در پایان عنوان کرد: بذر کشت خشخاش از افغانستان وارد ایران شده است. از سوی دیگر لازم به ذکر است که رصدهای عوامل سپاه در مناطق جنوبی تهران ادامه دارد و در صورت مشاهده هر گونه اتفاق مشابه، برخورد قانونی لازم با متخلفان انجام خواهد شد.سایت دانا این خبر را منتشر کرده است.


آیت الله امینی پیشنهاد ریاست خبرگان را رد نکرده است

يك منبع نزديك به آيت الله اميني خبرسازي هاي رسانه هاي اصولگرا درباره رياست خبرگان را اقدامي غيراخلاقي وبي  اساس دانست.اين منبع گفت: چندي پيش خبري در مورد رد پيشنهاد آيت الله هاشمي رفسنجاني به ايت الله اميني درباره رياست خبرگان در برخي رسانه ها منتشر شد كه خبري بي اساس بود.وي افزود: آيت الله اميني اگر در سلامتي نبوده و احساس ضرورت نمي كردند پس از يكدوره عدم حضور در انتخابات خبرگان حضور نمي يافتند.وي در خاتمه با دعوت رسانه هاي رعايت اصول اخلاق حرفه اي بخصوص در مورد مجلس خبرگان با توجه به شان وجايگاه اين مجلس از انتشار گمانه زني ها و عمليات رواني بجاي خبر بپرهيزند و مساله چون هيات انتخاب رييسه مجلس پنجم خبرگان را به اعضاي اين مجلس پس از تشكيل رسمي آن بسپارند.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


در جلسه ايران با عربستان پيرامون حج چه گذشت؟

صدور حکم مجازات براي ماموران خاطي حادثه جده از جمله موضوعات لحاظ شده در تفاهم نامه نهايي بين ايران و عربستان است. سعيد اوحدي در ارتباط تلفني زنده از مکه مکرمه با بخش خبري 14 سيما گفت: بعد از سه ماه تعطيلي؛ روز گذشته اولين جلسه مشترک ما و سعوديها پيرامون حج امسال برگزار شد.وي با بيان اينکه مذاکرات مفصلي در دور اول به مدت سه ساعت و نيم انجام شد افزود: در اين نشست که وزير حج عربستان و ديگر مسئولان وزارت حج عربستان حضور داشتند دو طرف ملاحضات خود را مطرح کردند.اوحدي با بيان اينکه ما موضوعاتمان را براي لحاظ شدن در تفاهم نامه نهايي از آنها در خواست کرديم گفت: حفظ عزت حجاج ايراني، راهکار اجرايي و عملي عربستان براي تامين امنيت زائران، صدور حکم مجازات براي ماموران خاطي حادثه جده، انتقال زائران با هواپيماهاي داخلي ايران، بحث قيمت ها، مسکن و حمل و نقل سريع از جمله اين موضوعات و موارد بود.وي افزود: از امروز دوستان روي متن تفاهم نامه کار مي کنند و جلسات کارشناسي و فني از فردا شروع مي شود.رئيس سازمان حج و زيارت درباره اينکه ظرف چند روز آينده نتايج نهايي مذاکرات با سعوديها مشخص مي شود گفت: حدود يکشنبه مسائل فني نهايي مي شود.اوحدي درباره تعداد زائراني که احتمالا و در صورت توافق به حج اعزام مي شوند افزود: سال گذشته بر اساس توافق صورت گرفته 64 هزار زائر اعزام شدند که بر اساس گفته هاي سعودي ها امسال تغييري حاصل نمي شود.وي گفت: اگر در مباحث فني به نتيجه قطعي برسيم به نظر مشکلي در اعزام زائران نخواهيم داشت.خبرگزاری آریا این خبر را منتشر کرده است.
 
ورود سازمان بازررسی به بررسی سیلاب اخیر


قاضی سراج گفت: به مدیران کل بازرسی استان‌هایی که درگیر حادثه سیل شده‌اند اعلام کرده‌ایم که براین موضوع نظارت کامل داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.قاضی ناصر سراج درباره بررسی وضعیت وقوع سیل اخیر در کشور از سوی سازمان بازرسی گفت: همه استاندارها در میدان هستند و موضوع را کنترل می‌کنند.رئیس سازمان بازرسی کل کشور کشور در ادامه افزود: به مدیران کل بازرسی استان‌هایی که درگیر حادثه سیل شده‌اند اعلام کرده‌ایم که براین موضوع  نظارت کامل داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.وی ادامه داد: در حال حاضر نیز مسئولان خوب موضوع را بررسی می‌کنند و همه استانداران در میدان هستند و موضوع را کنترل می‌کنند.خبرگزاری میزان این خبر را منتشر کرده است.


روایت رئیس بانک مرکزی از علت احتمالی شکست توافق هسته ای

ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران که به واشنگتن سفر کرده است در شورای روابط خارجی آمریکا حضور یافت و درباره مسائل اقتصادی مربوط به توافق هسته ای سخنرانی کرد.وی در سخنرانی خود تاکید کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود براساس توافق هسته‌ای عمل کنند و اقدامات لازم را برای رفع تحریمها در چارچوب این توافق انجام دهندسیف تاکید کرد که باید به ایران اجازه استفاده از سیستم مالی آمریکا و امکان لمس تراکنشهای مالی ایران به سیستم مالی آمریکا(UTurn) داده شود.وی افزود: اگر اقدامات اخیر بر علیه ایران منجر به رویارویی ایران با بانکهای بین المللی شود توافق هسته ای شکست خواهد خورد


آماری از دانشجویان متاهل و نابارور

ذوالفقار یزدان‌مهر (رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم) در گفت‌وگویی، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای با مرکز ناباروری طالقانی گفت: این مرکز وابسته به دانشگاه شهید بهشتی است و در آنجا دانشجویان متاهل نابارور هزینه مالی زیادی بعضا تا ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کردند.یزدان‌مهر ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه، سقف هزینه‌ای که از دانشجو دریافت می‌شود، ۳ میلیون تومان است که ۱ و نیم میلیون تومان به صورت وام و ۱ و نیم میلیون تومان توسط دانشجو پرداخت می‌شود.وی اضافه کرد: دانشجویانی که توانمندی لازم را ندارند و از بضاعت مالی برخوردار نیستند، حتی همان یک و نیم میلیون تومان نیز از محل کمک ویژه مقام عالی وزارت علوم پرداخت می‌شود.رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان این مطلب که ۳ تا ۵ درصد دانشجویان نابارور هستند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ تعداد قابل توجهی از دانشجویان مراجعه کردند و ما به آن ها نامه دادیمدر سال ۹۵ نیز هر تعداد دانشجویی که با این مشکل مواجه هستند؛ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.


درآمدهای 100 میلیونی هم یارانه می‌گیرند!

گر چه قبل از پرداخت یارانه‌های نقدی، هستند متقاضیان نیازمندی که به اذعان گزارش‌های دولت، جلوی عابر بانک‌ها صف کشیده و منتظر واریز آن می‌مانند، اما در میان جمع 75 میلیون نفری گروه‌های بسیاری هم وجود دارند که با درآمد بیش از 100 میلیونی سالانه از این مبلغ هر چند ناچیز در مقابل درآمدهای بالا، استفاده می‌کنند.اخیرا پورابراهیمی-سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس- در توضیح آنچه مجلس برای حذف یارانه بگیران سه دهک بالای درآمدی مصوب کرد، از ارقام تازه‌ای سخن گفته و اعلام کرده است که 30 درصد از جمعیت کشور درآمد بالایی داشته و نیازی به دریافت یارانه ندارند.وی که به آمارهای مرکز آمار استناد کرده است، این را هم گفته که متوسط درآمد سالانه هر خانوار در دهک‌های پردرآمد تقریبا حدود 104 میلیون تومان و مجموع درآمد دهک‌های پایین متوسط هفت میلیون تومان در سال است.در مصوبه مجلس در قالب تبصره هدفمندی یارانه‌ها، حذف سه دهک بالای درآمدی و تعیین گروه های خاص که در مجموع حدود 24 میلیون نفر را در بر می‌گیرد مورد تاکید قرار گرفته است. در این بین سقف درآمدی تعیین شده برای برخی گروه‌ها حدود 35 میلیون تومان تعیین شده که به نظر می رسد درآمد سرپرست خانوار را مورد توجه قرار داده است.در حالی دولت ظاهرا مایل به حذف 24 میلیونی با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات کافی و همچنین غیر واقعی بودن این تعداد نیست که معتقد است تمامی گروههای تعیین شده از سوی مجلس بیش از هفت میلیون نفر را در بر نمی‌گیرد. در عین حال که اعلام کرده حذف های قبلی انجام شده در یارانه بگیران، بخشی از این سه گروه درآمدی را نیز پوشش داده است.


شادی جنجالی پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه

بسته جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار