مروری بر روزنامه های شنبه 4 اردیبهشت،
روزنامه های آغاز هفته موضوعات متعددی از برجام گرفته تا پلیس نامحسوس را در کانون توجه خود قرار داده اند. این در حالی است که روزنامه های اصولگرا موضوع تعدی 2 میلیاردی امریکایی ها به اموال ایران و روزنامه های اصلاح طلبان موضوع گشت ارشاد نامحسوس را مورد توجه قرار داده اند.
کد خبر: ۲۱۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 23 April 2016

روزنامه های آغاز هفته موضوعات متعددی از برجام گرفته تا پلیس نامحسوس را در کانون توجه خود قرار داده اند. این در حالی است که روزنامه های اصولگرا موضوع تعدی 2 میلیاردی امریکایی ها به اموال ایران و روزنامه های اصلاح طلبان موضوع گشت ارشاد نامحسوس را مورد توجه قرار داده اند.

به گزارش«تابناک»، سه روزنامه اصولگرای کیهان، وطن امروز، جوان در تیترهای تقریباً مشابه به تعدی امریکایی ها به اموال ایران پرداخته اند. این روزنامه ها در بخشی از گزارش خود می نویسند:« پس از اعتراف ولی‌الله سیف به بی‌نتیجه بودن برجام و همزمان با حضور جواد ظریف در نیویورک دیوان عالی آمریکا مجوز مصادره دارایی‌های ایران را صادر کرد»

تیتر کیهان: تازه‌ترین گشایش برجام!مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران

تیتر جوان: شليك 2 ميليارد دلاري امريكا به برجام

تیتر وطن امروز: تقریبا 2 میلیارد دلار! 


این در حالی است که روزنامه ایران نقطه مقابل این تحلیل اصولگرایان را به عنوان خبر اول خود منتشر کرده است. ایران در این گزارش با عنوان«فشار دیپلماسی ایران برامریکا» نوشته:« رایزنی مسئولان تهران و واشنگتن برای اجرای برجام در حالی صورت می‌گیرد که دیوان عالی امریکا با صدور یک حکم بحث‌برانگیز علیه ایران، به روند بی اعتمادی شکل گرفته میان ایران و امریکا دامن زد. دیوان عالی امریکا چهارشنبه گذشته (اول اردیبهشت) در حکمی مدعی‌جویانه تأیید کرد که دادگاه‌های امریکا می‌توانند در رسیدگی به دادخواهی قربانیان جرایم تروریستی، از حدود 2 میلیارد دلار از محل دارایی‌های مسدود شده ایران برای پرداخت غرامت استفاده کنند. شاکیان این پرونده گروهی از بستگان ٢۴۱ تفنگدار امریکایی هستند که در سال ١٩٨٣ در انفجار مقرشان در بیروت کشته شدند. این رأی دیوان عالی امریکا در پاسخ به تقاضای فرجام بانک مرکزی ایران که پیش‌تر به رأی دادگاه دیگری اعتراض کرده بود، صادر شد

دغدغه های متفاوت اصولگرایان و اصلاح طلبان/ محرمانه‌هاي «صدا و سيما» در «من و تو»؟!


این حکم جنجالی دیوان عالی امریکا بلافاصله با اعتراض دیپلماتیک وزیر امور خارجه و سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان روبه‌رو شد. ظریف با بیان اینکه دولت امریکا کاملاً اطلاع دارد که ما رأی این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسیم، گفت: «هر اقدامی علیه اموال جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، بعداً مجبورند آن را جبران کنند و اموال ایران را پس بدهند.» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در اعتراضی شدیداللحن، حکم اخیر دیوان عالی امریکا را درخصوص پرداخت غرامت ایران به دلیل آنچه اقدامات تروریستی خواند، محکوم کرد و آن را دستبرد به اموال ایران دانست و گفت: «به طور طبیعی مسئولیت جبران خسارات و پرداخت غرامات وارده به ایران بر اثر این حکم برعهده دولت امریکاست.»»


در همین حال روزنامه های اصلاح طلب واکنش ها و انتقادات شدیدی نسبت به گشت ارشاد نامحسوس را در کانون توجه خود قرار داده اند. روزنامه اعتماد، شرق و وقایع التفاقیه این موضوع را مورد توجه قرار داده اند. این روزنامه ها در عین انتقاد از این طرح به واکنش رئیس جمهور به این طرح نیز پرداخته اند. این روزنامه ها در بخشی از این گزارش ها نوشته اند:« در هفته گذشته، خبر تشکیل گشت‌های نامحسوس امنیت اخلاقی واکنش‌های متفاوتی را در فضای مجازی برانگیخت. رسانه‌ها تا حد زیادی نقل‌کننده اخبار تشکیل این گشت‌ها بودند و بخش زیادی از نظرات مردم در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسید. هم‌زمان با بالاگرفتن بحث‌ها دراین‌باره، رئیس‌جمهوری، روز چهارشنبه زمانی که روزنامه‌ها در تعطیلی به‌سر می‌بردند، انتقادات محسوسی به گشت‌های نامحسوس مطرح کرد.

روحانی با تأکیدبراینکه هر جا لازم بوده برای ایجاد احساس امنیت در مردم، از توان خودش استفاده کرده است، گفت: کرامت انسانی را خدا به انسان‌ها داده و این کرامت مقدم بر دین است. طرح‌هایی در کشور اجرا می‌شود که بخشی از آن مربوط به دولت می‌شود و بخشی از طرح‌ها نیز مربوط به دستگاه‌های دیگر مانند قوه قضائیه یا دیگر نیروهاست. »

روزنامه شرق: آزادی مردم محدود نمی‌شود الا با قانون

روزنامه اعتماد: واكنش روحاني به پليس نامحسوس

روزنامه وقایع التفاقیه: انتقادات محسوس به گشت‌های نامحسوس


روزنامه قانون نیز در بخش نیشخط خود با کاریکاتور زیر به موضوع گشت نامحسوس واکنش نشان داده است.


روزنامه قانون نیز در گزارشی با عنوان« محرمانه‌هاي «صدا و سيما» در «من و تو» » با اشاره به يادداشت افشاگرانه مدير شبكه مستند عليه ضرغامی نوشته:« معاونت سیما با حدود دویست و شصت میلیارد تومان بدهی به دکتر پورمحمدی تحویل شد و در نهایت رسانه ملی در آغاز مدیریت جدید صدها میلیارد تومان بدهی داشتجنابعالی در خصوص آرشیو سازمان و پخش تصاویر محرمانه از شبکه های معاند اظهار نظر کرده بودید که هیچ تصویری از آرشیو خارج نشده است. سوال اینجاست که چرا مدیرکل اسبق آرشیو تا سر حد بازداشت پیش رفت و تنها به دلیل واسطه‌گری شما بازداشت نشد؟

در سال های گذشته، کارکنان رسمی و غیر رسمی سازمان به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافت و متاسفانه اغلب آنها بدون آنکه گامی در جهت رشد و پیشرفت برنامه‌های سازمان داشته باشند، تنها صاحب شغل و مزایا شدند.

آیا می‌دانید یک اصلاح کوچک در قراردادهای اجاره ماهواره در سال گذشته به میزان هفده و نیم میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای سازمان به همراه داشت.

راه‌اندازی 11 شبکه جدید سراسری در دوران ضرغامي اگر كارنامه ضرغامي را در زمان رياستش در سازمان صدا و سيما بررسي كنيم به چندنكته جالب برمي خوريم كه يكي از آن‌ها تاسيس

بي رويه شبكه‌هاي تلويزيوني است به طوري كه در زمان رياست اين مدير 56ساله، شبكه‌هايي بدون توجيه خاص و گاه به طور شبكه تلويزيوني راه‌اندازي شد.شبكه‌هاي جديد تلويزيوني به صورت موازي با شبكه‌هاي ديگر راه اندازي مي‌شد و به نظر مي‌رسيد ضرغامي در راه‌اندازي آنها بيشتر به فكر افزايش كمي كارنامه خود بوده است تا سليقه و خواست مخاطب.تاسيس شبكه‌هاي بي‌كيفيت و ناكارآمد نه تنها كمكي به تلويزيون نكرد بلكه بر حجم بدهي‌هاي اين رسانه افزود.تاجيك در اين خصوص هم مي‌نويسد:« جدای از بحث میزان بدهی ها و مخارج سنگین در دوره مدیریت شما، مسئله اصلی بر سر »


روزنامه شهروند نیز از طریق کاریکاتور زیر به اوضاع امروز جهان واکنش نشان داده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار