معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، از دست‌اندرکاران علمی و اجرایی نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری خواست تا برای ارتقای دانش و آگاهی عمومی در این زمینه تلاش کنند.
کد خبر: ۲۲۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 07 May 2016
مهندس رحیم میدانی که در نشست شورای برگزاری نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری سخن ‌می‌گفت، ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت شهری پایتخت در جهت احیای رودخانه‌های شهر تهران، بر ضرورت فراگیرتر شدن دانش نوین مواجهه با آبراهه‌های طبیعی تاکید کرد و گفت: منافع علمی نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری نباید صرفا شامل شرکت‌کنندگان در این نشست شود بلکه آحاد شهروندان جامعه می‌توانند تاثیرات مثبت این رویداد علمی را درک کنند.

وی با بیان آنکه رویکردهای جدید مدیریت سیلاب، مواجهه با آب‌های سطحی و جمع‌‌آوری فاضلاب باید مورد وفاق عرصه‌های علمی و اجرایی کشور قرار گیرند، یادآور شد: ذهن بسیاری از مدیران و برنامه ریزان کشور باید در موضوع ساماندهی رودخانه‌ها دچار تحول شود و ایجاد یک فهم مشترک در این زمینه، از طریق برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر نیرو، خسارت بار بودن سیلاب‌هایی با دوره‌های بازگشت 20، 15 و حتی 10 ساله در کشور را امری تاسف‌بار دانست و با بیان آنکه به روز رسانی سازوکارهای مدیریت سیلاب از تکالیف مهم برنامه ششم توسعه است، افزود: مهندسان مشاور در حوزه مهندسی رودخانه‌ها، هنوز به دنبال طراحی راهکارهای سنتی در این زمینه هستند و توسعه آگاهی‌های آنها باید به عنوان یکی از اهداف مهم برگزاری نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری قلمداد شود.

گفتنی است نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری، روز دوشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه سال 1395 در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن در تهران برگزار خواهد شد. در این همایش که با هماهنگی شهرداری تهران و وزارت نیرو برگزار می‌شود، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و شرکت مدیریت منابع آب ایران وظیفه مدیریت مسائل علمی و اجرایی آن را بر عهده داشته و مدیران وزارت نیرو و شهرداری تهران به همراه خانم لاروش نماینده یونسکو در ایران به سخنرانی خواهند پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار