مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در سه‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد وقوع حریق در جنگل‌ها مراتع استان کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۲۴۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 08 June 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در سه‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد وقوع حریق در جنگل‌ها مراتع استان کاهش‌یافته است.

به گزارش تابناک ایلام ،«رضا احمدی»  در خصوص وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان،اظهار کرد:  به لطف الهی و با همراهی مردم خوب و شریف استان، همدلی مسئولین و حمایت‌های بسیج و ایثارگری جنگلبانان کوشا در سه‌ماهه اول سال جاری باوجود افزایش نزولات آسمانی و انبوهی و غنای پوشش گیاهی استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، با تلاش بی‌وقفه نیروهای حفاظت، و اطلاع‌رسانی به‌موقع نیروهای مردمی و استفاده از فنّاوری روز دنیا شاهد کاهش بیش از 96 درصدی آتش‌سوزی‌ها، در عرصه‌های مرتع و جنگل استان بوده‌ایم. 

وی افزود: حضور فعال و تعطیلی ناپذیر گشت‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت از منابع طبیعی، مراقبت دلسوزانه از عرصه‌های جنگلی و اهتمام مردم به استفاده از تلفن 1504 در سراسر استان، اطلاع‌رسانی به‌موقع مردم و گردشگران از وقوع آتش در دقایق اولیه، و حضور سریع و به هنگام پرسنل یگان حفاظت در محل آتش‌سوزی و تلاش مضاعف همکاران درزمینهٔ اطفا حریق را از شاخص‌های مهم کاهش خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی استان می‌دانیم . 

احمدی بابیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری آمار وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع استان 96 درصد کاهش‌یافته است، خاطرنشان کرد: باوجود افزایش نزولات آسمانی و همچنین انبوهی پوشش گیاهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته آمار وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی 96 درصد کاهش داشته است./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار