مدیرعامل ستاد دیه استان خراسان شمای گفت: بیان داشتند 50 درصد اقدامات مددکاری در زندان های استان معطوف به مددکاری قضایی است که می توان تمهیداتی اندیشید تا به سمت مددکاری اجتماعی برود.
کد خبر: ۲۴۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 17 June 2016
رضا استاجی روز پنجشنبه در جلسه مددکاری که در زندان شیروان برگزار شد با بیان اینکه مددکاری تنها مرجع و پناهگاه مددجویان در زندان ها می باشد اظهار کرد: باید رسالت کار مددکاری را در مد نظر داشت و از تمام توان و ظرفیت در راستای رفع مسایل و مشکلات احتمالی زندانیان در سایه قانون,آیین نامه ها و ضوابط و...استفاده نماید.
خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری سه زندان در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان و یک کانون اصلاح تربیت در بجنورد دارد که بیش از دو هزار زندانی در این مراکز نگهداری می شوند.
بیش از دو هزار مددجو در سه زندان و یک کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه جلب اعتماد مددجویان و خانواده ها در جهت راز داری و رفع مسائل زندانیان از این طریق مهم است گفت: وظیفه یاری رسانی به خانواده زندانیان با همکاری کمیته امداد و فرزندان را با آموزش و پرورش در همین راستا باید مهم دانست.
استاجی همچنین شناخت را از عوامل مهم در مددکاری و اطلاع از وضع قضایی زندانی و معیشت خانواده و فرزندان را در صدر اهمیت دانستند.
رییس اداره زندان شیروان گفت: مددکاری در زندان شیروان از اهمیت بالایی برخوردار است.
علی اکبرعبداللهی با بیان اینکه توان مددکاری در حال حاضر صرفآ معطوف کاهش آسیب و بازگشت مجدد مددجویان شده است اظهار کرد: در حالی که می توان در بحث های تسهیلات,اشتغال,خیرین و ... از توان مددکاران زندان بهره فراوانی گرفت.
وی گفت: با توجه به اینکه درسال اقدام و عمل هستیم می توان از توان حداکثری مددجویان و اجرایی نمون پیشبینی های ابتدای سال گام های موثری برداشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار