مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: ارائه مهارت فنی و حرفه‌ای به 17 هزار و 573 نفر از بانوان استان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.
کد خبر: ۲۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 23 April 2015

جمشید اسعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال به 17 هزار و 573 نفر از بانوان استان، آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است که 7 هزار و 779 نفر از آنها تحت آموزش بخش خصوصی و 9 هزار و 573 نفر نیز تحت آموزش بخش دولتی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع 338 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان ارومیه فعالیت می‌کنند که 238 باب از آنها به صورت خصوصی و مابقی به صورت عمومی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اسعدی گفت: در مجموع 3 میلیون و 255 هزار و 627 نفر ساعت به بانوان استان در سال گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است که یک میلیون و 169 هزار و 534 نفرساعت از آن را مراکز آموزش دولتی و 2 میلیون و 86 هزار و 39 نفرساعت از آن را آموزشگاه‌های خصوصی ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: اصلاح فرآیند بازرسی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها از جمله کارهای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای نظارت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است.

اسعدی ادامه داد: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا بین سازمان بهزیستی و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شد 60 درصد هزینه آموزش بانوان تحت پوشش سازمان بهزیستی را سازمان بهزیستی و مابقی را اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه آموزشگاه‌های تولید‌محور است، افزود: در این راستا حمایت از کارآفرینان و کارآموزان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های اساسی این اداره است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از طریق برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها، برگزاری اولین جشنواره مد و لباس اسلامی، برگزاری جشنواره صنایع دستی زنان در شهرستان‌ها، توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای محصول‌محور، حضور موثر کارآموزان برتر آموزشگاه‌های آزاد در المپیاد کشوری از جمله کارهای برجسته این اداره در سال 93 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار