امام جمعه سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،امام جمعه سمنان، با بیان اینکه دولت های پس از انقلاب به علت تنفیذ رهبری مشروعیت دارند بنابراین تخریب و تضعیف دولت را جایز نمی دانیم، اما انتقاد را هم منع نمی دانیم.
کد خبر: ۲۸۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 19 August 2016

به گزارش تابناک سمنان ،آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در محل مصلی ، با بیان اینکه دولت های پس از انقلاب به علت تنفیذ رهبری مشروعیت دارند لذاتخریب و تضعیف دولت را جایز نمی دانیم، اما انتقاد را هم منع نمی دانیم چراکه هر انتقادی تخریب نیست .

مشروعیت دولت های انقلاب:

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اعتبار دولت از ولایت است و دولت باید توصیه ها و دغدغه های ولایت را جدی گرفته و به آن توجه کند، گفت: مقام معظم رهبری بارها و بارها بر این مطلب تاکید داشته اند که دولت بجای دعواهای سیاسی به درد مردم برسد لذا باید دولتمردان برای موفقیت این مقوله را ارج بنهند.

وی افزود: نگاهی به ۳۸روز ریاست جمهوری شهید رجایی می تواند الگوی بسیار خوبی برای دولتمردان ما باشد چرا که شجاعت، دینداری، ولایی بودن، استقامت و پشتکار، مردمی بودن و ساده زیستیاز ویژگی های برجسته آن شهیدان والا مقام بود که مصداق مدیریت جهادی در دوران کنونی ما محسوب می شود.

لزوم توجه به فرهنگ انقلابی:

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه تقویت حوزه بهداشت و درمان در زمره نقاط قوت دولت است اما باید به فرهنگ نیز توجه جدی کند، تاکید داشت: توصیه های مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ اگر آویزه گوشمان قرار گیرد از بسیاری مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رهایی خواهیم یافت لذا خطاب به دولتمردان می گوئیم که باید به فرهنگ انقلاب اسلامی توجه کند و جلوی خطر لا ابالی گری را بگیرد چرا که دشمن در پی سقوط فرهنگانقلاب اسلامی است.

ویسبک مدیریت غیر جهادی را زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ندانست وافزود: اگر فرهنگانقلاب سقوط کند فرهنگ طاغوت و اشرافی گری و حقوق های نجومی ایجاد خواهد شد یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری رسیدگی به معیشت مردم است، امروز دولت باید بداند که مردم مشکلات معیشتی دارند و هر کس می خواهد از مشکلات مردم مطلع شود به دفاتر ائمه جمعه سری بزند.

بی حجابی راه ضربه فرهنگ انقلابی:

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به فرهنگ اسلامی و هویت زن ایرانی هستند،گفت: زنان به حجاب عنایت ویژه ای داشته باشند .

وی خطاب به بانوان، ابراز داشت: دشمنان می خواهند به شما تفکر خسته شدن از حجاب را القا کنند اما نمی دانند که زنان ما حجاب را فخر خود می دانند لذا نباید به تلاش های رسانه ای آنهاتوجه کرد شما کار خود را انجام دهید و حجاب را با الگو گیری از فاطمه زهرا(س) زنده نگهدارید.

امام جمعه سمنان در خاتمه با بیان اینکه بیعت زنان با حضرت محمد(ص) پس از فتح مکه نشان دهنده برابری زنان و مردان در دین اسلام است، افزود: برخی غربی ها می خواهند این تفکر را القا کنند که زنان در دین اسلام از مردان پائین تر هستند درصورتی که در واقع و در جامعه اسلامی اینگونه نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار