فیلم «فروشنده» و مستند «رویاهای دم صبح» در دو بخش از دوازدهمین جشنواره فیلم زوریخ به روی پرده می‌روند.
کد خبر: ۲۹۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 21 September 2016
به گزارش سایت جشنواره فیلم روزیخ، فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش «گالا» این رویداد سینمایی که مختص بهترین فیلم‌های اکران نشده سال است به روی پرده می‌رود و مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی نیز در بخش «بردرلاینز» جشنواره نمایش خواهد داشت که ویژه فیلم‌هایی درباره شرایط مرزی در دنیای امروز، پروژه‌های انسان‌دوستانه و درگیری‌های منطقه‌ای و اجتماعی است.

همچنین نام فیروزه خسروانی کارگردان ایرانی نیز در میان یکی از اعضای هیئت داوران بخش رقابت مستند جشنواره فیلم زوریخ دیده می‌شود که ریاست آن بر عهده «مایک لنر» تهیه‌کننده مستند برنده اسکار «میدان» است.

فیلم «فروشنده» که نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار در سال 2017 است، پس از درخشش در جشنواره کن در چندین جشنواره از جمله لندن، آمستردام، بوسان و  تورنتو حضور داشته و یا حضور خواهد داشت.

مهرداد اسکویی تاکنون برای این مستندش، علاوه بر دریافت جایزه "عفو بین‌الملل" از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانست جایزه بزرگ جشنواره "ترو فالس" آمریکا با عنوان " ترو ویژن اوارد" را به عنوان بهترین مستند ساز سال ٢٠١٦ جهان از آن خود کند و در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی خود جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم "الهام بخش" را از جشنواره فول فریم آمریکا دریافت کند.

وی پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود.

دوزادهمین جشنواره فیلم زوریخ از تاریخ 22 سپتامبر تا دوم اکتبر (اول تا یازدهم مهرماه) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار