دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از دستگیری 2 هزار و 349 نفر در رابطه با قاچاق در شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش داشته‌ایم.
کد خبر: ۳۰۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 25 September 2016
رضا میرزایی امروز(4 مهر) در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 223 هزار و 343 بطری مشروبات الکلی در کردستان کشف شده ‌که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 42 میلیون و 539 هزار و 840 نخ سیگار در این مدت کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 187 درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: بیش از  839 هزار اقلام آرایشی و بهداشتی نیز در شش ماهه نخست سال جاری کشف شده است که 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: 101 میلیون و 628 هزار و 161 قلم دارو در شش ماهه سال جاری کشف شده ‌که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

میرزایی از کشف 153 هزار و 201 لیتر سوخت قاچاق خبر داد و اعلام کرد: این میزان نسبت به سال گذشته  71درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: تجهیزات ماهواره ای با کشف 30 هزار و 836 قطعه 19 درصد کاهش، البسه با 409 هزار و 300 عدد 54 درصد افزایش، لوازم صوتی تصویری با کشف 23 هزار و 467 دستگاه 442 درصد افزایش و لوازم خانگی با کشف 2 هزار و 253 دستگاه 29 درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اعلام کرد: 3 هزار و 645 فقره پرونده در شش ماهه نخست سال جاری در رابطه با قاچاق تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی همچنین از دستگیری 2 هزار و 349 نفر در رابطه با قاچاق در کردستان خبر داد و افزود: در این زمینه نیز 8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

میرزایی خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه با کشف هزار و 583 دستگاه 11 درصد کاهش، نفت سفید با کشف 40 هزار و 200 لیتر نفت سفید 113 درصد افزایش و نفتگاز نیز با 13 هزار و 140 لیترکشف 78 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان از اجرایی شدن طرح ملی مبارزه با قاچاق کالا از مهر ماه خبر داد و یادآور شد: در این طرح لوازم خانگی، پزشکی و آرایشی بهداشتی در اولویت برخورد قرار دارند.

برخورد با کالای قاچاق تقلبی در اولویت قرار گیرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: در برخورد با قاچاق کالا اولویت باید بر کالاهای قاچاق تقلبی گذاشته شود و از هر شیوه‌ای برای جلوگیری از ورود این اجناس به استان جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، ‌علیرضا آشناگر، امروز(4 مهر) در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، اظهار کرد: کردستان به عنوان استان پایلوت برای برخورد با قاچاق سوخت انتخاب شد که در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت در کردستان به صفر رسیده است، افزود: با کنترل قاچاق سوخت، درآمد خوبی عاید شرکت نفت شد و در حال حاضر تنها تعداد بسیار محدودی گالن به دست، قاچاق سوخت انجام می‌دهند که با آنها نیز باید برخورد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: متاسفانه سال‌های گذشته با افراد گالن به دست، برخوردهای نامناسبی صورت گرفته است که بر اساس تصمیم شورای تامین استان، دیب زنی به صورت الکترونیکی مانع از ادامه این برخوردها شد و از این طریق قاچاق سوخت به حداقل رسیده است.

وی اعلام کرد: مرزنشینان عمق 20 کیلومتری مرز می‌توانند به عنوان متقاضی و یا با معرفی افراد دیگر درخواست اخذ سود کنند که با این مکانیزم تا کنون 8 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت به فروش رسیده است.

آشناگر با اشاره به اینکه از این طریق 400 میلیون تومان سود عاید مرزنشینان شده است، بیان کرد: باید برای مرزنشینان حساب بانکی باز شود و تمامی سود حاصل از آن به مرزنشینان تعلق گیرد.

وی بر مبارزه جدی و در اولویت قراردادن مبارزه با اقلام بهداشتی و آرایشی قاچاق تاکید کرد و افزود: در شهرهای با تراکم بالای این اجناس، مانند بانه باید با حساسیت بیشتر برخورد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: در برخورد با قاچاق کالا اولویت باید بر کالاهای قاچاق تقلبی گذاشته شود و از هر شیوه‌ای برای جلوگیری از ورود این اجناس به استان جلوگیری شود.

وی همچنین خواستار تذکر دادن به تعاونی‌های مرزنشین برای عدم تجمیع کالا در انبارها شد.

آشناگر تاکید کرد: افرادی که در گشت‌ها و بازرسی‌ها فعالیت دارند نباید با مردم برخورد توهین آمیز داشته باشند و با تذکر و ارشاد، مانع از ادامه اینگونه فعالیت شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار