مدیر کل بهزیستی ایلام از هزینه سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریالی این اداره کل در اجرای طرح ویزیت در منزل سالمندان در طول سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 02 October 2016

مدیر کل بهزیستی ایلام از هزینه سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریالی این اداره کل در اجرای طرح ویزیت در منزل سالمندان در طول سال گذشته خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،  فرهاد قیصربیگی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت مقام سالمندان در شهرستان آبدانان بیان کرد: این طرح با هدف ارایه خدمات به سالمندان اکنون در چهار شهرستان استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اکنون سن امید به زندگی در بین سالمندان مرد 71سال و سالمندان زن 72 سال است ادامه داد: با فراهم کردن امکانات مختلف برای سالمندان امید به زندگی در این قشر افزایش خواهد یافت.
وی یکی از برنامه های این سازمان برای خدمات دهی به سالمندان را راه اندازی مرکز فرزانگان عنوان کرد و گفت: این مرکز رفاهی، تفریحی به منظور خدمات دهی به سالمندان در آینده در استان ایجاد می شود.
وی از جمله نیازهای قشر سالمندان را بهود تغذیه، ارتقا سطح سلامتی، ارایه خدمات مشاوره و روانشناختی عنوان کرد و گفت: باید مددکار سالمندان باشیم و خدمات دهی مناسبی به این قشر ارایه شود.
در این آیین که فرماندار آبدانان نیز حضور داشت از 10 سالمند موفق و چهار نفر از بازنشستگان بهزیستی تقدیر شد.
همچنین با حضور مدیر کل بهزیستی ایلام یک واحد مسکونی مددجویی واگذار شد.
اجرای طرح مداخله ای کاهش آسیب کودکان در مهدهای ایلام 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام از اجرای طرح مداخله ای کاهش آسیب کودکان در مهدهای کودک شهرستان ایلام خبر داد.
 

زهرا همتی روز یکشنبه  با اعلام این خبر بیان کرد: اجرای این طرح با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بصورت نمادین امروز در مهد کودک روزگار کودکی آغاز که بصورت نمادین برای نخستین بار در مهدهای کودک شهرستان ایلام  به تعداد حدود 80مهد کودک اجرا می شود.
وی گفت: در این طرح شیوه های خود مراقبتی برای پیشگیری از سوانح و حوادث در راستای کاهش معلولیت ها توسط مربیان به کودکان آموزش داده خواهد شد.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح که به مدت یکسال ادامه خواهد داشت کتاب آموزشی در اختیار مهدهای کودک قرار خواهد گرفت تا مهارت های خودمراقبتی را به کودکان آموزش دهند.
به گفته همتی، در پایان این طرح مهدهای برتر اجرا کننده این طرح پس از ارزیابی انتخاب و مورد تقدیر قرار می گیرند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار