در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی افزود: با تشکیل این سازمان و
واگذاری مدیریت به شهرداری می توانیم برای شهروندان پوشش مناسب خدمات عمومی
را درشهر اعمال کنیم.
شهردار افزود: با توجه به اینکه سازمان
اتوبوسرانی و تاکسیرانی وظیفه حمل ونقل عمومی را برعهده دارند ، توقع
استقلال مالی داشتن برای این سازمانها درنبود منابع مالی پایدار کاملا دور
از ذهن خواهد بود.
دژهوت ادامه داد: با تشکیل سازمان بار و مسافر و
ادغام سازمانها به یک سازمان ، پیش بینی می کنیم وضعیت سازمانی هم به لحاظ
خدمات و هم درآمدی بهبود یابد .
شهردار عنوان کرد: هم اکنون هزینه تمام
شده برای بلیط خط واحد به ازای هرنفر ، 10 هزار ریال برآورد می شود که
سازمان تنها یک سوم این هزینه را اخذ کرده و دو سوم آن از محل کمکهای دولتی
و شهرداری تامین می شد .
دژهوت ادامه داد: با حذف کمکهای دولتی
دربخش یارانه بلیط که به زعم شهرداری ماهیانه 1 میلیارد ریال بود ، یک
باره وضعیت سازمان اتوبوسرانی رو به افول گذاشت و حجم بدهی سازمانی افزایش
یافت.
شهردار گفت: درپایان سال 94 سازمان اتوبوسرانی شهر بجنورد 20 میلیارد ریال بدهی داشت .
این
مقام مسئول ادامه داد: با اخذ مصوباتی از شورای اسلامی ، مقرر شد شهرداری
پوشش مناسب مالی را به سازمان ببخشد تا روند ارائه خدمات عمومی دچار نقصان
نشود.
شهردار وضعیت کنونی سازمان را مطلوب دانست و گفت: هم اکنون برنامه
های متعددی برای احیای سازمان در دستور کار داریم که نتایج آن بزودی برای
شهروندان قابل لمس خواهد بود.