مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت:شرکت مخابرات استان ایلام نیز برای گسترش و تقویت شبکه های ارتباطی تلفن همراه اول، پنج دستگاه پرتابل در پایانه مرزی مهران نصب و راه اندازی کرده است.
کد خبر: ۳۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اینک نه تنها دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان ایلام بلکه بسیاری از ارگان های دولتی و غیر دولتی از استان های مختلف کشور به منظور رفاه حال زائران در بخش های مختلف خدمت رسانی به سوگواران اربعین را آغاز کرده اند که بسیاری از خدمات آنان به صورت رایگان انجام می شود.
 
اپراتورهای تلفن همراه نیز با توجه به اهمیت مقوله ارتباطات و دسترسی آسان زائران اربعین به امکانات ارتباطی در زمره دستگاه هایی به شمار می روند که پوشش شبکه ای و ارتباطی خود در داخل استان ایلام را گسترده تر کرده اند.
 
اپراتورهای تلفن همراه به همین منظور ضمن افزایش پوشش ارتباطی در مسیرهای تردد زائران از هنگام ورود به این استان، با تدارک امکانات لازم برای دسترسی رایگان آنها به تلفن و اینترنت در پایانه مرزی مهران ابزارهای لازم را در این زمینه بکار گرفته اند.
 
مدیرکل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایلام می گوید: برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در طول مسیر ورود به استان تا پایانه مرزی مهران بسترهای لازم زیرساختی و شبکه ای در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته است.
 
رضا حسن بیگی افزود: شرکت ارتباطات زیر ساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مخابراتی، تامین کننده بسترهای زیرساخت های ارتباطات شامل فیبرنوری، انتقال و دیتا است.
 
وی اظهار کرد: به منظور تامین و تقویت شبکه ارتباطات زائران اربعین در استان و پایانه مرزی مهران یک گیگابایت دیتا به شرکت همراه اول واگذار شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین سه 'اس تی ام 1' با مجموع ظرفیت 465 مگابایت در اختیار شرکت رایتل قرار گرفته است.
 
حسن بیگی گفت: چهار 'اس تی ام 1' نیز به ایرانسل واگذار شده تا با امکانات لازم و کافی خدمات مورد نیاز زائران اربعین را در استان ایلام تامین کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام هم در ارتباط با خدمات ارائه شده گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، شرکت رایتل موظف شده اینترنت بی سیم (وای فای) برای دسترسی رایگان زائران به اینترنت را در محدوده پایانه مرزی مهران تامین کند.
 
عباس بیرامی اظهار کرد: اکنون این امکانات در پایانه مرزی مهران ایجاد شده و زائران اربعین حسینی می توانند از اینترنت رایگان وای فای استفاده کنند.
 
وی افزود: افزون بر رایتل، شرکت همراه اول نیز بسترهای لازم استفاده رایگان زائران از اینترنت را آماده و تامین کرده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تاکید کرد: شرکت ایرانسل نیز بر اساس توافق ها، موظف به تامین و افزایش پوشش ارتباطی در مسیرهای تردد زائران در استان ایلام تا پایانه مرزی مهران شده است.
 
وی گفت: شرکت مخابرات استان ایلام نیز برای گسترش و تقویت شبکه های ارتباطی تلفن همراه اول، پنج دستگاه پرتابل در پایانه مرزی مهران نصب و راه اندازی کرده است.
 
به گزارش تابناک ایلام، پایانه مرزی مهران در 90 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهم ترین کانون تردد زوار عتبات عالیات عراق به شمار می رود.
پیش بینی شده امسال بیش از 2 میلیون زائر سوگوار برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران تردد کنند.
در اربعین سال گذشته یک میلیون و 500 هزار زائر از این گذرگاه مرزی رفت و آمد کردند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار