فرماندار شهرستان دماوند از ابطال قرارداد انتقال آب به شرکت عمران ایرانیان در این شهرستان خبر داد و گفت: انتقال آب صرفاً برای امور روستائیان دماوند خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 16 November 2016
ناصر محمودی‌فرد در حاشیه برگزاری نشست رسیدگی به مشکلات آب روستاهای شهرستان دماوند با اشاره به نگرانی اهالی روستاهای کلاک و یدره در خصوص آب روستایشان اظهار کرد: اهالی این روستا در راستای پروژه آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی، نگران بودند که آب آشامیدنی آنها به شرکت عمران ایرانیان منتقل شود.
وی ادامه داد: در این زمینه، میزان آبی برای این شرکت در سال ۱۳۸۹ با توجه به قراردادی مستقیمی که با وزارت نیرو انعقاد کرده بود، تخصیص داده و هزینه‌ای نیز پرداخت شده بود.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: با توجه به اینکه این قرارداد خارج از حوزه استانی بوده، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران نسبت به عودت هزینه واریزی آن شرکت اقدام و قرارداد را نیز ابطال کرد.
محمودی‌فرد اضافه کرد: قرار است که طی یک هفته آینده شرکت آب و فاضلاب روستایی در نامه‌ای به شرکت عمران ایرانیان جمع‌آوری لوله‌هایشان از مسیر را تقاضا کند؛ بار حقوقی و مسؤولیت این موضوع بر عهده‌ خودشان است.
وی درباره نگرانی روستائیان بیان کرد: اهالی روستاهای این حوزه دماوند نگران بودند که قرار است لوله‌گذاری بار حقوقی برای آنها داشته باشد و موجب انتقال آب به شرکت مذکور شود که با این اقدام صورت گرفته، دیگر هیچ‌گونه نگرانی برای مردم در پی نخواهد داشت.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: موضوع انتقال آب به شرکت عمران ایرانیان منتفی خواهد بود و پروژه انتقال آب صرفاً برای امور آب مردم روستاها خواهد بود و قطعاً با توجه روابط خوب و عاطفی که بین اهالی روستاهای فیروزکوه وجود دارد، آنها نیز با این موضوع موافق خواهند بود و مشکلی پیش نخواهد آمد.
محمودی‌فرد در خصوص تعداد روستاهای پیش‌بینی شده برای پروژه انتقال خط لوله آب گفت: هنوز تعداد روستاها قطعی نشده است؛ چراکه پروژه مذکور برای افق جمعیتی در نظر گرفته شده تا روستاهای اطراف را پوشش دهد که به همین منظور قرار است تا این موضوع بررسی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار