مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: نقش رسانه های مختلف گروهی را در فرهنگ سازی نحوه درست برخورد با کودک مهم و پیشگیری از کودک آزاری مهم دانست و تاکید کرد: مهدهای کودک و همچنین مراکز آموزشی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.
کد خبر: ۳۳۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 17 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی روز چهارشنبه در همایش سوء رفتار با کودکان و کودک آزاری در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد: این مساله به تنهایی به معنی خشونت فیزیکی و جسمی علیه کودک محسوب نمی شود.
 
وی با بیان اینکه در سال های اخیر با افزایش پدیده کودک آزاری در استان مواجه بوده ایم، افزود: این آسیب اجتماعی ضرورت آگاه سازی خانواده ها را در این زمینه برای تربیت و نحوه برخورد صحیح با کودک دو چندان می کند.
 
قیصربیگی نقش رسانه های مختلف گروهی را در فرهنگ سازی نحوه درست برخورد با کودک مهم و پیشگیری از کودک آزاری مهم دانست و تاکید کرد: مهدهای کودک و همچنین مراکز آموزشی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: این اداره کل به منظور پیشگیری از سوء تغذیه کودکان در چند سال اخیر طرح تامین غذای گرم در مهدهای کودک روستایی، مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان را اجرا کرد که در این زمینه امسال پوشش این طرح به 100 درصد رسیده است.
 
وی به خدمات اورژانس اجتماعی 123 این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته با افزایش آمار کودکان کار در استان مواجه بودیم که این کودکان زیر پوشش برنامه های آموزشی و حمایتی بهزیستی قرار می گیرند.
 
وی با تاکید بر اهمیت سوء رفتار با کودکان بعنوان یک آسیب اجتماعی اضافه کرد: برگزاری این همایش ها در کاهش و کنترل این پدیده و همچنین آگاه سازی خانواده ها مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
 
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این همایش استفاده از شیوه های تربیتی نادرست را یکی از موارد مهم تاثیرگذار در پدیده کودک آزاری دانست.
 
علی مهرعلیزاده اظهار کرد: کودکانی که والدین آنها از شیوه های تربیتی نامناسبی استفاده می کنند و به شخصیت کودکان اهمیت نمی دهند رفتار خود را با پرخاشگری، خودخواهی و یا گوشه گیری و اضطراب بروز می دهند.
 
وی افزود: اولیای مدارس و مهدهای کودک نیز در برخورد با کودکان باید از شیوه های مناسب استفاده کرده و با آموزش مهارت های زندگی آنها را خلاقانه بار بیاورند.
 
مهرعلیزاده همچنین با اشاره به فضای موجود یاری گری در استان بواسطه حضور زائران اربعین حسینی تاکید کرد: تداوم این دیدگاه به سلامت اجتماعی جامعه کمک می کند.
 
در این همایش شهرام مامی یکی از اساتید دانشگاه در حوزه روانشناسی گفت: کودک آزاری چرخه معیوبی است بطوری که زمانی یک فرد مورد سوء رفتار در دوران کودکی قرار می گیرد آن رفتار را در آینده به کودک خود منتقل می کند.
 
وی با بیان اینکه والدین باید مهارت کنترل خشم را فرا بگیرند، افزود: بسیاری از والدین هنوز چگونگی برخورد مناسب با کودک را ندانسته و با رفتارهای خشن در واقع خود را به آرامش و کودک را قربانی می کنند.
 
وی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام گرفته عمده کودک آزاری در جامعه توسط حامیان اصلی کودکان یعنی خانواده صورت می گیرد.
 
وی تاکید کرد: این در حالیست که والدینی که الگوی خشم در خانواده هستند هم در دوران کودکی خود مورد خشونت واقع شده و هم فرزندان خود را در آینده پدر و مادرهایی با خشم بار می آورند.
 
وی همچنین عدم پذیرش نقص های جسمی کودکان از سوی والدین را یکی دیگر از ابعاد کودک آزاری اعلام کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار